האתגר שמציבים הרחפנים לחיל האוויר הישראלי

במקרה כזה נוטים להזניק לעברו כלי טיס צבאי, שמנסה לרמוז לו באמצעות סימנים שונים

ועדת הכלכלה אישרה לעדכן את התקנות העוסקות ביירוט כלי טיס ולהתאימן לאמנה הבינלאומית
ועדת הכלכלה של הכנסת אישרה היום את בקשת משרד התחבורה לתקן את תקנות הטיס העוסקות בהפעלת כלי טיס וכללי טיסה בעניין יירוט כלי טיס. פעולה של יירוט כלי טיס מבוצעת, בדרך כלל, על ידי כלי טיס צבאי של מדינה המבקשת להסיט כלי טיס אזרחי ממסלולו או להנחיתו בשטחה. מדובר בפעולה הכרוכה בסיכונים רבים ותיקון התקנות בעניין מהווה עדכון פרק היירוט והתאמתו לסטנדרטים של ארגון התעופה האזרחית הבינלאומי ICAO, בו חברה גם ישראל.
ח"כ יצחק וקנין, שמילא את מקומו של היו"ר, ביקש מנציגי רשות התעופה האזרחית (רת"א) להציג את התקנות ולהסביר את התיקונים הדרושים. נציגת רת"א, עו"ד יבינה זכאי בראונר, הסבירה כי יירוט כלי טיס זה אירוע נדיר, המתרחש לאחר שכלי טיס אזרחי נכנס למרחב אווירי שהוא לא אמור להיות בו, או מבצע פעולה חשודה או לא מגיב בקשר. במקרה כזה נוטים להזניק לעברו כלי טיס צבאי, שמנסה לרמוז לו באמצעות סימנים שונים, הבהובי אורות, נדנוד כנפיים ועוד, שהוא מבצע פעולות שהוא לא אמור לבצע. עו"ד בראונר הוסיפה כי כבר כיום ישנן הוראות המופיעות באמנת שיקגו, שישראל חתומה עליה ומחויבת לה, אולם התקנות הישראליות אינן מדויקות ובחלקן חסרות ולכן נדרש התיקון.
עו"ד בראונר אף ציינה כי רשות שדות התעופה, צה"ל, מפעילי התעופה המסחרית ושר הביטחון נתנו את הסכמתן לעדכון התקנות. כאמור, ח"כ וקנין אישר את תיקון התקנות והתאמתן המלאה לאמנות הבינלאומיות.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.