הבטיח ומקיים: בן גביר תובע רבע מליון ש"ח מליברמן

אחרי שליברמן רמז כי איתמר בן גביר הוא סוכן של השב"כ, תובע אותו הבוקר בן גביר על רבע מיליון ₪: "ליברמן השמיץ – וישלם"

בראיון לתכנית 'דקל וסגל' שנערך ביום חמישי האחרון, אמר שר הבטחון לשעבר ח"כ אביגדור ליברמן על עו"ד איתמר בן גביר כי הוא תוהה אם בן גביר הוא לא "סוג של שמפניה", שם קוד לסוכן של המחלקה היהודית בשב"כ.

בן גביר הזהיר את ליברמן כי אם לא יתנצל בתוך 48 שעות על דבריו, ייתבע בבית המשפט. הבוקר (ראשון), מימש בן גביר את הבטחתו, והגיש לבית משפט השלום בירושלים תביעה על סך רבע מליון שקלים נגד ליברמן; זאת לאחר שהאחרון, כאמור, לא חזר בו מדבריו.

בכתב התביעה מובאים דבריו של השופט עודד שחם, שפסק לטובתו של עו"ד בן גביר במקרה דומה בעבר לפני כ-20 שנה, אז כינה אדם אחר את בן גביר "סוכן שב"כ". שחם פסק כי על אף שמדובר בכינוי שעשוי להצטייר אצל חלק מהציבור כחיובי, ישנן קבוצות בהן עשוי להצטייר שלילי: "הקביעה כי פרסומים לפיהם התובע פועל כסוכן שב"כ בתוך הקבוצה בה הוא חי, מציג מצגי שווא, פועל כדי להכפיש את מי שמשתייכים למחנה הפוליטי אליו הוא נחזה להשתייך, ויוצר פרובוקציות אשר יש בהן כדי להכשיל את חבריה, הינם לשון הרע בכל הנוגע לחברי אותה קבוצה, אינה עלולה לתת יד להשקפות ולמעשים החותרים תחת שלטון החוק ומשטר המדינה. גם אם נכונה הטענה, כי יהיו בציבור מי שיראו בפרסום כזה דבר רצוי, אין בכך כדי ללמד על סתירה בין תקנת הציבור ובין הכרה בעילת תביעה במקרה זה".

עוד נטען בכתב התביעה כי טענותיו של ליברמן מגוחכות ועו"ד בן גביר נאבק בעינויים של אנשי המחלקה היהודית כלפי נערי הגבעות בזמן שליברמן היה חלק מהקואליציה שהכשירה את  העינויים.

עו"ד איתמר בן גביר אומר הבוקר כי "אני מבין שאביגדור ליברמן בלחץ. הוא רואה את הסקרים, מגלה שהוא לא עובר את אחוז החסימה, ומבין שהמצביעים שלו נוהרים להצביע לאיחוד מפלגות הימין. אבל יש דברים שאסור לומר; לרמוז עליי שאני סוכן שב"כ, זה יותר חמור מאשר לטעון נגד ליברמן שהוא סוכן ק.ג.ב. הבוקר הגשתי לבית משפט השלום בירושלים כתב תביעה על סך רבע מליון שקלים נגד ליברמן, שצריך ללמוד: יש כאלה שלא רק מדברים, אלא גם עושים. הוא השמיץ – וישלם".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *