הבלתי ייאמן יתרחש? ראש הממשלה הביע את הסכמתו לביטול הבחירות

ראש הממשלה בנימין נתניהו הביע את תמיכתו בביטול הבחירות החוזרות לאחר שמספר חברי כנסת פנו ליו"ר הכנסת וביקשו ממנו להביא לביטול הבחירות. הסיכויים: קלושים, אך יו"ר הכנסת לא הרים ידיים ופועל מאחורי הקלעים להביא לתמיכה של סיעות הבית

היוזמה לחוקק שיביא לביטול הבחירות ולהקמת ממשלת אחדות הולכת ותופסת תאוצה. ראש הממשלה בנימין נתניהו הביע את תמיכתו בביטול הבחירות החוזרות לאחר שמספר חברי כנסת פנו ליו"ר הכנסת וביקשו ממנו להביא לביטול הבחירות.

מבחינה משפטית זה לא יהיה פשוט, כעת, לאחר שהכנסת תחזור לפעילות יחוקק חוק חדש שיאפשר את המהלך – ביטול בחירות שכבר הוכרזו. במצב החוקי הנוכחי לא קיימת אפשרות כזאת, לכן אלדשטיין ייאלץ לעבור בקונצנזוס רחב מאוד וברוב של 80 חברי כנסת. לכן, יו"ר הכנסת מברר בקרב הסיעות האם בכלל יש רוב להקמת ממשלת אחדות.

אדלשטיין עורך שיחות רבות לבדוק את ההיתכנות. הוא מבין שאין טען לקדם את התהליך אם לא יהיה את הרוב הדרוש בסוף הדרך

הליכוד הודיע כי ראש הממשלה נתניהו מתייחס בכובד ראש ליו״ר הכנסת אדלשטיין והוא יבחן את הצעתו בימים הקרובים.

גם שר האוצר משה כחלון הצטרף לתומכים ואמר ‏"הבחירות הקרובות מיותרות, יקרות ומזיקות למשק. כל יוזמה שתביא לביטולן מבורכת.

לעומת זאת מכחול לבן נמסר: ״עוד ספין שנועד להשכיח מהציבור שנתניהו נכשל בהקמת ממשלה, העדיף את טובתו האישית וגרר במו ידיו מדינה שלמה לבחירות מיותרות. נתניהו מבין שהוא עומד להפסיד את הבחירות ומחפש עכשיו פתרונות קסם. אנחנו הולכים לבחירות ובני גנץ יהיה ראש הממשלה הבא של ישראל.״

ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק, מועמד אפשרי בבחירות הקרובות שמודאג שהבחירות יובטלו צייץ הערב: "מי שייתן יד לביטול פיזור הכנסת יהפוך לשותף, הלכה למעשה, למעשה השחיתות מבית המדרש של נתניהו: שיעבוד המדינה, הממלכתיות והשיטה לתועלת אישית ולהישרדות אישית. מי שיתמוך בחרפה הזו להצלת נתניהו יגורש מהעיר".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *