"הבנקים מעודדים זוגות לקנות דירות מעבר ליכולות הכלכליות שלהם

כ-300 משתתפים הגיעו השבוע לכנס המקצועי השנתי של התאחדות יועצי המשכנתאות, בו השתתפו נציגי הבנקים הגדולים- דיסקונט, פועלים, לאומי ומזרחי-טפחות ונציגי כלל למשכנתאות. בין הדוברים בכנס היו: יו"ר מפלגת 'כולנו', ח"כ רועי פולקמן, יו"ר התאחדות יועצי המשכנתאות, יוסי סולניק, מנהל זרוע המשכנתאות במזרחי טפחות, אורי יוניסי וסמנכ"ל אשראי בלאומי משכנתאות, משה כהן.

יו"ר מפלגת 'כולנו', ח"כ רועי פולקמן, אמר בכנס כי: "מבחינתי אין יועצי משכנתאות בבנקים אלא רק משווקי משכנתאות. כאשר קניתי דירה, נעזרתי ביועץ חיצוני שחסך לי מאות אלפי שקלים; אני לא רוצה לחשוב מה קורה ללקוחות שלא נעזרים ביועץ. ישנם זוגות רבים שלוקחים על עצמם הלוואה של מיליון שקלים מבלי להבין על מה הם משלמים. הבנקים מעודדים זוגות לקנות דירות מעבר ליכולת הכלכלית שלהם, תוך שכנועים שהמחירים רק יעלו ועכשיו זה הזמן הכי טוב לקנות דירה. המשימה שלנו היא להוריד את מחירי הדיור ולפוצץ את הבועה. נעשה זאת על-ידי הגברת התחרות בשוק המשכנתאות, באמצעות מתן אפשרות לגופים חוץ בנקאיים לתת משכנתא והרחקת המשקיעים. בנוסף, אנו פועלים לאפשר מעבר בנק תוך 48 שעות".

יו"ר התאחדות יועצי המשכנתאות, יוסי סולניק, אמר כי: "אחת ממטרות העל של התאחדות יועצי המשכנתאות, הייתה שהיועצים יכירו את אחד את השני בצורה טובה וייעזרו האחד בשני, ואנו רואים זאת כאן, בכנס השנתי השלישי. הכנס מדגיש את העובדה שכיום אנחנו במערכת יחסים שונה לחלוטין מול הבנקים וזה כבוד עבורנו לארח כאן את משה כהן, סמנכ"ל האשראי בלאומי משכנתאות ואת אורי יוניסי, מנהל זרוע המשכנתאות במזרחי טפחות. הכנס מתאפיין גם בזה שאנחנו במעמד שונה מול הפיקוח על הבנקים ומול בנק ישראל, שרואה בנו היום גוף מקצועי מאוד בתחום המשכנתאות, ולומד, מתייעץ ומתאם אתנו עמדות בחלק מהמקרים".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *