הגביר החסידי נקנס בבית הדין

ביה"ד הרבני הגדול דחה את ערעורו של האב החסידי המעגן והשית עליו הוצאות משפט בסך 90 אלף שקל {סרבן גט}

ביה"ד הרבני הגדול דחה את ערעורו של האב החסידי המעגן והשית עליו הוצאות משפט בסך 90 אלף שקל

בית הדין הרבני הגדול דחה את ערעורו של האב המעגן העומד מאחורי סירוב בנו לתת גט לכלתו הנכה זה למעלה מ-10 שנים, והטיל על האב שיוצג על ידי עורך הדין אליעד שרגא הוצאות משפט בסך 90,000.  לפני מספר חודשים פסק בית הדין הרבני האזורי בתל אביב מאסר בפועל של 30 יום לאחר שהתברר כי האב הוא העומד מאחורי סירוב בנו. האיש ערער לבית הדין הרבני הגדול שדחה אמש כאמור את הערעור.

 

המדובר באחת מפרשיות העיגון הקשות איתן מתמודדת מערכת בתי הדין הרבניים. סיפור המעשה שנפרש בפני בית הדין הוא של בני זוג חרדים שנישאו לפני 19 שנה והתגוררו בארצות הברית, שם נולדו להם שני ילדים. לפני כעשר שנים הגיעו בני הזוג וילדיהם לביקור בישראל. במהלך הביקור לקתה האישה באירוע מוחי קשה ובגינו היא נשארה נכה ומוגבלת עד היום. לאחר האירוע המוחי נטש הבעל את אשתו וילדיו בישראל וחזר לארצות הברית, ומאז הוא מעגן אותה באכזריות ומסרב לתת לה גט.

בית הדין ניסה לחקור את חידת העגינות המתמשכת והתעלומה האופפת את מניעי הבעל. חקירה יסודית של אגף העגונות בהנהלת בתי הדין הרבניים שנערכה בישראל ובארצות הברית העלתה כי אביו של הבעל המעגן, איש עסקים עשיר הידוע כתורם כבד מהמגזר החרדי, הוא העומד מאחורי העיגון. בשלב זה הפעילו ההורים לחצים כבדים באמצעות רבנים ואישי ציבור שנשלחו אל בית הדין, תוך ניסיון לשבש הליכי משפט.

 

בפסק דין ארוך המתפרס על פני 50 עמודים שניתן בירושלים כתבו דייני בית הדין הרבני הגדול, הדיינים הרב אליהו היישריק, הרב אליעזר איגרא והרב מיכאל עמוס, כי "הוכח בפני בית הדין שהמערער אכן עומד אחר סירובו של בנו לשחרר את אשתו בגט פיטורין, והמערער  'הוחזק' בפני בית הדין כמי שמשפיע ומשדל את בנו להפר צו שיפוטי".

 

בסוף פסק דינם התייחסו הדיינים לפרשת התערבותו של הרב הראשי לירושלים, הרב שלמה עמאר, שפרסם באופן תמוה חוות דעת חיצונית העוסקת במקרה דומה להפליא לנדון בבית הדין. בחוות הדעת ניסה הרב עמאר להסביר מדוע אין לנקוט כנגד האב המעגן סנקציה כלשהי – ולמעשה קרא לשחרר אותו לאלתר, דבר שיביא להשאיר את האישה בעגינותה. בפסק הדין כתבו הדיינים: " מסתבר לומר כי הייתה כאן הכשלה במתכוון שנעשתה על ידי ב"כ המערער, שהסתירו את כל המידע מכבוד הרב עמאר שליט"א ופעלו בתחבולות לשם הצגתה כחוות דעת הלכתית בתיק זה".

 

עוד הוסיפו הדיינים וציינו בפסק הדין כי "שיאה של ה'מקריות' היה בכך שבבוקרו של יום הדיון בביה"ד הגדול פורסמו בעתון 'הארץ' במקום מרכזי כל פרטי השאלה ששלח 'השואל' אל כב' הרב עמאר, תוך הבלטת הכותרת כי הרב עמאר חולק על פסק הדין של בית הדין הרבני האזורי תל אביב, היא חוות הדעת שהובאה בפנינו בדיון בערעור באותו יום".

 

כאמור, בסופו של פסק הדין הטיל בית הדין על האב הוצאות משפט בסך 90,000 ₪, מהם 45,000 ₪ לטובת האישה ו- 45,000 ₪ לטובת אוצר המדינה.

 

בשלב זה עומדת עתירה של האב לבג"צ כנגד פסיקת המאסר של בית הדין הרבני והיא תתברר בימים הקרובים בבית המשפט העליון.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.