"הגיעו אלינו אתמול ברגל 3 אנשים, כעת הם מונשמים"

ד"ר ענת אנגל, מנכ"לית בית החולים וולפסון שוחחה עם גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103fm על חולים הקשים – האזינו

לאור העלייה בתחלואה, ד"ר ענת אנגל, סיפרה בראיון לרדיו ללא הפסקה כי לאחר הטבה במספר חולי הקורונה בבית החולים וולפסון ב-4-3 שבועות האחרונים, כרגע יש עלייה במספר המונשמים "הבוקר (ד') יש לנו 10 חולים מאומתים מתוכם 3 מונשמים. כבר היינו עם 2 מונשמים כרוניים שכבר היו לקראת הפיכה לשליליים, פשוט חולים מאוד, קשישים שהתהליך יותר מורכב, במיוחד שצריכים להחלים ממצב קשה".

היא פירטה על מצבם: "3 הגיעו ברגל אלינו, המצב שלהם התדרדר והנשמנו אותם. אני רואה באמת עליה גם בכמות החולים המאומתים וגם בכמות החולים שהם יותר קשים, אחד גם עם מכונת לב ריאה, עד כדי כך המצב שלו חמור".

היא התייחסה לזלזול של הציבור "להגיד לאנשים שבריאים לשמור על אורחות חיים בריאים כדי למנוע מחלה עתידית, הוא משהו לא פשוט, פסיכולוגית – 'לי זה לא יקרה'. אני חושבת שגם כאן אנחנו רואים את אותו האלמנט, לא רואים את הווירוס באוויר, מרגישים טוב, יכול להיות שחלק נושאים את הנגיף ולא יודעים. לכן, מאוד קשה מבחינת הציבור לעשות את התהליך הזה של מניעה שאנחנו מדברים עליו".

ד"ר אנגל המשיכה: "אנחנו לא מתפלאים, אני לא חושבת שאנחנו הגזמנו בחזרה לשגרה. אני לא חושבת שצריך להיכנס עכשיו לפאניקה. אני קוראת למצב הזה שגרה לצד הקורונה, וזה יהיה עוד כמה חודשים. ראינו את הפן הכלכלי של העצירה והמגבלות. כל עוד אין חיסון או תרופה שגורמת להחלמה, מניעה היא האלמנט החשוב – זה אומר לשמור על מסכות, 2 מטר, היגיינת ידיים. אלה הכללים, וזה פחות קורה. החוסן של האוכלוסייה והחברה שלנו זה לחזור לשגרה ולתפקד".

לאחרונה דווח כי נמצאה תרופה שמיטיבה בשליש את מספר המחלימים, מנכל"ית בית החולים וולפסון הסבירה שמדובר בסטרואידים וכי זו "תרופה שאנחנו משתמשים בה", אך הסבירה כי חלק מהמחלה זה "התגובה של הגוף אל המחלה, תגובה מאוד חזקה של מערכת החיסון וסטרואידים זו שאלה – האם להפחית את התגובה הזאת. זה פרסום טרי, חדש. צריך לראות את התוצאות ולפי זה להתייחס, לראות אם אנחנו באמת נותנים את הטיפול".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *