הגראי"ל על מחשבי החשבונות: "הם נותנים עצות לקב"ה והם יודעים למה זה קרה אני לא יודע"

הטבח בבית הכנסת: מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן הגיב השבוע על אותם מחשבי חשבונות שמים "מדוע אירע הטבח": "זיי געבן עצות פארן רבונו של עולם.. זיי ווייסן פאר וואס איז דאס גשעהן… איך ווייס נישט".

החברותא של מרן רא הישיבה הגראי"ל שטיינמן הרב משה יהודה שניידר סיפר: "כששמע רבינו שרוצים לומר סברות שונות למה אירע הדבר, ולמה במקום זה דווקא, הגיב זיי געבן עצות פארן רבונו של עולם.. זיי ווייסן פאר וואס איז דאס גשעהן… איך ווייס נישט. – הם נותנים עצות להקב"ה, והם יודעים לומר למה זה קרה… אני לא יודע".

הרב שניידר המשיך, כפי הנראה אצל רבינו כל הזמן, שאין אצל יהודי כזו שאלה – למה? ולא מנסים להסביר פרשנויות, וכפי שהתחיל את המכתב "שאין אנו יודעים חשבונות שמים, רק צריך לדעת שהכל בחשבון מדוקדק". והרי כשאבא נותן סטירה לילד לא שואלים למה, ולא מנסים לומר פרשנויות, אלא יודעים שאבא הוא רחמן ומרחם עלי, ואם הוא נותן סטירה סימן שמגיע לנו, וזה טוב לנו. וקל וחומר בן בנו של קל וחומר אבינו האב הרחמן ועם ישראל הם בניו חביביו, וכולו אך טוב, אם הוא שולח מכה נוראה כזו, העטופה ברחמים, הרי עלינו להרגיש סטירת אב, ולקבלה באמונה ובתמימות.

הרב שניידר התייחס לסערה סביב דברי האלמנה טברסקי בהספדה השבוע, "עלינו להיזהר מאותם תועים שתולים ח"ו את האסון הנורא, במה שבמקום זה זכה הרב המופלג הגאון רבי יצחק מרדכי הכהן רובין שליט"א להכריז לפני שנה קבל עם ועדה, שאנו נכנעים לקול קריאת מי לה' אלי של גדולי הדור שליט"א. אשר כל האומר ואפילו חושב [עי' גליון מהרש"א יו"ד סי' רמ"ד] כך, דינו כמבזה תלמיד חכם גמור, והרי הוא אפיקורס".

וכבר נשמעה קריאה כזאת בעם ישראל בפר' קורח, וילונו העם על משה ואהרן אתם המיתם את עם ה'… אך ברוך אלוקינו שהבדילנו מן התועים, ואין לנו חלק בהם ובכמותם.

5 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

  1. חובה!!!, בשם הרב [ירחמיאל] שניידר, ומרן רה"י, להמשיך במחלוקת עד רדתם של הצד המתנגד.

    אסור להסתכל ח"ו על שום דבר גם אם קרה אסון מזעזע, ופיגוע נוראי טרם נשמע כמהו בדור האחרון, זו לא הסיבה…
    להמשיך להחזיק במחלוקות!!!

    משתמש אנונימי (לא מזוהה) |
    הגב
    • רק בגלל התגובות שלך אנו מבינים כמה חשוב לטפל בתופעת ההשכלה ללא כל פשרה

      יוני |
      הגב
    • מצד אחד זה נשמע מדברך שיש צד אחד נרדף, מצד שני זה נשמע שיש כאן מחלוקת עם שני צדדים.

      ושמא ניתן ליישב שיש כאן צד חזק ושפוי וצד חלש ובזוי…

      נכס |
      הגב