הגר"ח התבטא: "צריך למצוא פתרון שהישיבות ילמדו בלי להיכנס לסכנה"

מחר בביטאון 'דגל התורה' 'יתד נאמן' מתפרסמים דבריו רשכבה"ג מרן שר התורה הגר"ח קניבסקי על קיום סדרי הלימוד בהיכלי התורה, בישיבות ובת״תים לצד התבטאותו מתוך כאב על האיסור לקיים מנייני תפילה.

מחר בביטאון 'דגל התורה' 'יתד נאמן' מתפרסמים דבריו רשכבה"ג מרן שר התורה הגר"ח קניבסקי על קיום סדרי הלימוד בהיכלי התורה, בישיבות ובת״תים לצד התבטאותו מתוך כאב על האיסור לקיים מנייני תפילה.

בידיעה נכתב כי במענה לפנייתם של מרביצי התורה, ראשי הישיבות ומנהלי מוסדות החינוך שהועברה לרשכבה"ג מרן שר התורה שליט"א לקראת פתיחת זמן קיץ, התבטא מתוך כאב מרן שליט"א ואמר: "התורה ציוותה עלינו לשמור על עצמנו עוד לפני שהם המציאו את החוקים שלהם, אבל אם הם היו יודעים כמה התורה והתפילות בציבור מגנא ומצלא, היו מוצאים פתרון שנצליח לעשות את זה בלי להכנס לסכנה".

יתד נאמן מציין כי לאור הדברים הברורים, הביעו אמש ראשי הישיבות ומנהלי המוסדות דרישה נחרצת, לקדם את הדרך הטובה ביותר לקיים את סדרי הלימוד בהיכלי התורה הישיבות הגדולות והקטנות, במוסדות הת"תים ובמוסדות הקירוב.

4 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. זה לא יכול להימשך לעולם ועד

    זה לא יכול להימשך לעולם ועד.
    הנה ההתבטאות של מרן הגר"ח קנייבסקי שליט"א: "התורה והתפילות – מגנים". "אם הם היו יודעים כמה התורה והתפילות בציבור מגנא ומצלא, היו מוצאים פתרון שנצליח לעשות את זה בלי להכנס לסכנה", כך התבטא בכאב מרן רבי חיים קנייבסקי שליט"א, וז"ל הזהב "התורה ציוותה עלינו לשמור על עצמנו עוד לפני שהם המציאו את החוקים שלהם".

    ראשי הישיבות ומנהלי מוסדות החינוך שהועברה לשר התורה הגר"ח קנייבסקי לקראת פתיחת זמן קיץ, התבטא להם מרן שא התורה מתוך כאב ואמר: "התורה ציוותה עלינו לשמור על עצמנו עוד לפני שהם המציאו את החוקים שלהם, אבל אם הם היו יודעים כמה התורה והתפילות בציבור מגנא ומצלא, היו מוצאים פתרון שנצליח לעשות את זה בלי להכנס לסכנה".

    כך התבטא בכאב מרן הצדיק הגאון רבי חיים קנייבסקי שליט"א.

    והנה "עשרות אלפי עצמאיים ובעלי עסקים קטנים שכל חייהם שילמו מס הכנסה וביטוח לאומי, נותרו בלי פרנסה ולא מצליחים לחדור את סבך הבירוקרטיה על מנת לקבל הלוואה מהקרן שהקימה המדינה". וזה בגלל שלא מתפללים בציבור 3 פעמים כל יום. וגם בגלל שביטלו לימוד התורה הקדושה מתינוקות של בית רבן וישיבות וכוללים וכו'. אלו אברכים ותלמידי ישיבות מגינים על הדור.

    משתמש אנונימי (לא מזוהה) |
    הגב
  2. תנו למומחים ולעוד רבנים להחליט לבנתים על יענקי רובץ אחריות מספיק על מה שקרה

    זה נורא הגיע הזמן שיהיו עכשיו בשקט מבושה ולא יפרשנו [את הרב וילחשו מדע לא מדוייק על מה קורה] בכאב שמוצדק כי אין מיניינים וישיבות להחלטה פשרנית ששיכת לסכנת חיים שכבר הכניסו אותנו אליו כמו בפורים ולפני

    כהן |
    הגב
  3. עיתונאים קטנים הרב קניבסקי צדיק גדול אבל מנהיג של חלק מהלטאים

    עם כל הכבוד תפסיקו לכתוב בגלל שיוך עדתכם או של משתכנזים מסויימים רשב ג לחסידים יש את האדמורים שלהם לעץ יש את הרבנים שלהם ובוודאי לספרדים יש הרבנים שלהם,

    ערן |
    הגב
  4. אם כל הכבוד שהחלטתם שהוא מחליט לבד יש את מרן של כל בני הגולה הרב שלום כהן

    אין ספק שמדובר בצדיק אבל זו דרך פשוטה שציבור אחד בכל דבר ימשיך לשלוט בציבור אחר על ידי שטיפת מוח של עיתונאים ובכך בהמשך על כל אפלייה בקשאר למוסדות עירייה אותו חוג לוקח משאבים כספיים ומשייך את הבתי ספר לחוג שלהם למרות ששליש באותו אזור עד חצי שייך גם לספרדים הם המנהלים הצוות החינוכי שמלמד רק על רבניהם ולנו נשאר למחות כפים עם דרבוקה

    בני הפרנק |
    הגב