הגר"י זילברשטיין: "הבחירות החוזרות – מהלך שמימי"

רבה של רמת אלחנן הגר"י זילברשטיין: "המהלך שנכפה עלינו לקיים 'בחירות חוזרות' באלול, לא נקבע על ידי בשר ודם, אלא זה הוא מהלך שמיימי, וברור שמן השמים רוצים לנסותנו ולראות האם אנחנו בוחרים בדרך הישר"

"חובשי בתי המדרשות צריכים לדעת", אמר בדרשה השבוע הגר"י זילברשטיין, רבה של רמת אלחנן, "שהמהלך שנכפה עלינו לקיים 'בחירות חוזרות' באלול, לא נקבע על ידי בשר ודם, יהיה מי שיהיה, אלא זה הוא מהלך שמיימי, וברור שמן השמים רוצים לנסותנו ולראות האם אנחנו 'בוחרים' בדרך- הישר.

"והנה, אם בכל מערכת בחירות אומרים לנו כל גדולי הדור שֶׁאֵלוּ הם ימים שבהם אפשר לקדש שם שמים בצורה מופלאה, ולהוכיח שאנחנו מצייתים להוראותיהם הברורות של מרנן ורבנן, הרי במערכת הנוכחית יהיה לענ"ד היבט נוסף: כפי שדֻווח הנציגים החרדיים ביקשו לערוך את הבחירות בחודש מנחם אב, בימי 'בין הזמנים', אבל בסופו של דבר נקבעו הבחירות ליום י"ז באלול. וּבַל נחשוב שמדובר במהלך של מה בכך; הנציגים שאינם – שומרי מצוות יודעים היטב שבימי התשובה והרחמים של חודש אלול מְמָעֵט הציבור החרדי, על כל שכבותיו, לעסוק בענייני חולין, ומעדיף להימצא יותר ויותר שעות בבית המדרש. דבר זה יביא, לדעתם, לכך שהמפלגות החרדיות לא תוכלנה 'להיאבק על כל קול', כפי שעשו בבחירות הקודמות. ברם, אם הם היו יודעים את האמת, יתכן שהיו מנסים ככל האפשר למנוע את קיום הבחירות בימי אלול…

"ונסביר את דברינו: ההחלטה על איך וכמה לפעול בימי אלול תהיה נתונה כמובן לדעתם, דעת- תורה, של גדולי ישראל. אבל עוד לפני כן, אנחנו צריכים להוכיח לכולם שבעוד ש'אלה ברכב ואלה בסוסים', הרי אנחנו 'בשם ה' נזכיר'. דהיינו, דווקא אווירת החיזוק והתשובה בימי חודש אלול, המתבטאת בחיפוש האמת ובקשת הסליחה, הם הם אלה שיגרמו בעזרת השם 'אתערותא דלעילא' – שתסייע בעדנו לקדש שם שמים, ולראות שוב את ההצלחה שהיתה בס"ד בבחירות האחרונות. ההתעוררות שלנו בתפילה ובתשובה, בתורה ובמעשים טובים, תביא להתעוררות בשמי שמים, וכך יושפע עלינו שפע של רחמים וייפתחו בפנינו שערי ההצלחה.

"והאמת, שגם נציגי השלטון בעצמם יודעים את האמת, וגם הם מודעים לכך שכאשר אנשי בתי המדרשות מצויים בחיזוק זה הזמן היעיל ביותר לנקוט בפעולות הנצרכות לסיעתא דשמיא מיוחדת.

"לא סוד הוא שכאשר ראש הממשלה דאז, רצה להפציץ את הכור האטומי בעירק, הוא ביקש לפני כן לשמוע את דעתם של גדולי הדור, ושיגר את נציגיו כדי שישאלו מתי היא השעה הטובה ביותר להפצצה. גדולי הדור השיבו שעדיף לעשות זאת בשעה 4 אחה"צ, כיון שבשעה זו בתי המדרשות מלאים בלומדי התורה. 'זכות התורה היא שתגן על המטוסים ושהמבצע כולו יעבור בשלום', אמרו. וכך נֹאמר גם אנחנו, שדווקא ימי אלול, ואווירת החיזוק המיוחדת המורגשת בימים ההם, תהיה בעזרנו לקדש שם שמים בצורה מופלגת. ימי התשובה והסליחות, שבהם אנחנו מתפללים 'ותן פחדך על כל מעשיך', יהיו עבורנו ימים של חיזוק במלכות הבורא בעולמו.

"הבחירות, והחששות מפני עלייתם לשלטון של גורמים שינסו לפגוע רח"ל בלומדי התורה, יעניקו לנו אפשרות להתפלל ביתר שאת על 'ויראוך כל המעשים וישתחוו לפניך כל הברואים', ולהרגיש באופן מוחשי יותר עד כמה אנחנו זקוקים להמלכתו של השם יתברך בעולם וזה עצמו, ההתעוררות הזו, והסליחות שתיאמרנה ברטט, יצליחו בס"ד את דרכנו".

2 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. ותמשיכו לזרוק הספרדים/יות מהמוסדות שלכם

    איפה אלול ויראת שמים איפה? מה מנהלי מוסדות שכנזים חסונים מדין וחשבון הא????????????????????…
    לכן לא שס ולא ג שניהם מחללי שם שמים

    משתמש אנונימי (לא מזוהה) |
    הגב
  2. סימן טוב ובמזל טוב....

    השבת והמלכה…

    מספרים שבאחד מביקוריו של השר משה מונטיפיורי בארץ ישראל, התאכסן בבית מלון מפואר אשר בו נהגו להתארח שועי עולם, ובסמוך לחדרו התאכסנה מלכת אנגליה.

    בערב שבת שלח השר להזמין לסעודת שבת מניין מבני ירושלים שיאכלו ימו בצוותא את שלושת סעודות השבת. בסעודת ליל שבת המלאה מכל טוב הארץ כיאה לשר, זמירות השבת 'הרקיעו שחקים'. אחד מהנוכחים חשש שמא אין זה מתאים לשיר שירי שבת בקול רם כשמלכת אנגליה נמצאת בסמוך.

    ניגש הלה לשר מונטיפיורי ולחש באוזנו שמפני כבוד המלכה אולי כדאי להפסיק לשיר זמירות השבת. ענה לו השר: הפסוק 'ואדברה בעדותיך נגד מלכים ולא אבוש' (תהילים קי"ט מ"ו) שגור על פי מידי יום ביומו. אינני מתבייש ביהדותי, וזהו סוד הצלחתי!

    משתמש אנונימי (לא מזוהה) |
    הגב