הגר"ש אלתר מדבר על הרודפים: "כל מי שהציק היו לו בעיות בשידוכים"

בעת חנוכת הבית של הת"ת החדש נשא הגר"ש אלתר דרשה מיוחדת לילדי התלמוד תורה ובו דיבר על החשיבות של בין אדם לחברו. רבי שאול סיפר על אביו 'הפני מנחם' וציטט מדברים שאמר למלמד בגור 'כי כל מי שהציקו ורדפו היו להם בעיות בשידוכים', צפו

במוצאי שבת כתב ראש הישיבה מגור הגאון הרב שאול אלתר מכתב תשובה לאחד מילדי הת"ת וביקש לפרסמו לכל התלמידים.

וכך כתב במכתבו: "שמחתי לשמוע שאתה משתדל להתגבר לא לכנות כינויי גנאי, ולא לפגוע ביהודי אחר, ואפילו אם אחרים מעליבים ומציקים כדאי להתרגל להבליג.
אומרים בברכות השחר: "ותצילנו מעזי פנים ומעזות פנים", ואפשר לפרש כך , תצילנו מעזי פנים שלא יציקו לנו, אבל גם אם מציקים, תצילנו שלא נתרגל בעצמנו להיות עזי פנים, כלומר שלא תתפתח אצלנו המדה של עזות, אלא נשתדל לדבר בדרך ארץ ובנעימות".

המכתב נכתב אמש ע"י הגר"ש אלתר לאחד מילדי החיידר של בני הקהילה לאחר שבוע נוסף בו סובלים חלק מהילדים הצקות והטרדות מתחת לבתיהם בעת שובם מהלימודים.

כזכור, כחודש ימים לאחר הפילוג בחצר גור נפתח ת"ת חדש לבני הקהילה לת"ת אשר נפתח עם 35 ילדים. מידי שבוע נוספו מספר ילדים נוספים ממשפחות אשר התווספו לחצר הגר"ש. עתה עומד הת"ת על כ-80 ילד בליעה"ר, כאשר לקראת חג הפסח צפויה צמיחה נוספת.

בעת חנוכת הבית של התלמוד תורה נשא הגר"ש דרשה מיוחדת לילדי התלמוד תורה ובו דיבר על החשיבות של 'מידות טובות', ואף הגדיל לדבר על עדינות הנדרשת מעבר למידות, עדינות בשיח ובסגנון השפה. רבי שאול סיפר על אביו 'הפני מנחם' וציטט מדברים שאמר למלמד בגור 'כי כל מי שהציקו ורדפו היו להם בעיות בשידוכים".

הוא עודד את חסידו וקרא להם שלא להיגרר לאלימות, "התחנכו שלא להלבין פני חבריו ברבים – זה לא פחות חשוב מללמוד תורה".

המכתב אשר נכתב אמש לאחד מילדי הת"ת אשר הביא את המכתב עמו הבוקר להנהלת הת"ת אשר חילקה העתקים ממנו לכל ילדי הת"ת.

2 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. תגובה חשובה

    לפעמים יותר טוב שהילדים לא הולכים לבית הספר; תראו מה שקרה… בשבוע האחרון הגיעה לביקור מיוחד בבית הספר לבנות 'ויז'ניץ' באשדוד הגברת היידי מוזס בתו המפורסמת של הח"כ לשעבר ר' מנחם אליעזר מוזס, וערכה במקום סיור עבודה בליווי גורמי מקצוע לצורך השגת תקציבים ואישורים הנדרשים להרחבת ביה"ס, וזה למרות שרעייתו של הח"כ הנוכחי יעקב טסלר מכהנת כסגנית מנהלת בביה"ס (איך לא) כנראה שקשריה וכישוריה של מוזס הצעירה עולים על יכולותיו של הח"כ, וגם הסגנית היתה בין מקבליה פניה של האורחת הדגולה.

    לבנות שתמהו מי הוא זו האורחת הנראית כחילוניה לכל דבר וזוכה לכבוד וקבלת פנים חמה, נאמר, כי הגברת בעצמה היא חניכת מוסדות ויז'ניץ בעברה, והיא יודעת לשיר היטיב 'מנוחה ושמחה' ו'קה ריבון' וכי אין לשפוט את האדם על פי חיצוניותו וכמו שנאמר 'אל תסתכל בקנקן אלא במה שיש בו' , הבנות נשארו בתמיהה מדוע אותם כן שופטים על פי לבושן החיצוני, וזה גורם מחשבות רעות לבנות נגד הדעת, וגם גורם לחלוש גדרי הצניעות בבנות אלו ח"ו. וזה חילול שם שמים ברבים!!! וזה דבר מושחת עד היסוד שמבייש כל חסידות ויזניץ.

    משתמש אנונימי (לא מזוהה) |
    הגב
  2. יש אנשים שחושבים, אם לא בטוחים, תדעו; שהם מנהלים את העולם. הם יכולים לעשות כל מה שרוצים, הם יכולים לעשות צרות ופגיעות לזולתם. בין בבנייה, בשידוכים, ביחסי שכנים, בקבלה לסמינרים וכדו', להגיד כל מה שעולה להם לפה. אבל אנשים! לאף אחד אין תעודת ביטוח! תנצלו את הזמן שלכם פה בעולם הזה רק לעשות טוב לאחרים. הזמן קצר! תנו מילה טובה, פירגון, עזרה, חיוך (:

    יש אנשים שחושבים, אם לא בטוחים, תדעו; שהם מנהלים את העולם. הם יכולים לעשות כל מה שרוצים, הם יכולים לעשות צרות ופגיעות לזולתם. בין בבנייה, בשידוכים, ביחסי שכנים, בקבלה לסמינרים וכדו', להגיד כל מה שעולה להם לפה. אבל אנשים! לאף אחד אין תעודת ביטוח! תנצלו את הזמן שלכם פה בעולם הזה רק לעשות טוב לאחרים. הזמן קצר! תנו מילה טובה, פירגון, עזרה, חיוך (:

    משתמש אנונימי (לא מזוהה) |
    הגב