הגשמים שלאחר הפסח: סגולה או קללה?

הממטרים העזים שיורדים בימים אלו שלאחר הפסח, הם סגולה או שמא גשמי קללה? בקבלה מובא בספר נופת צופים כי הגשמים שמן פסח ועד עצרת הם רפואה גדולה מכל התחלואים

הממטרים העזים שיורדים בימים אלו שלאחר הפסח, הם סגולה או שמא גשמי קללה? הגשם האחרון שירד בעוצמה חזקה בימי הפסח היה לפני 12 שנה, כאשר, בליל הסדר דאז, מחבל מתאבד נכנס למלון פארק בנתניה והתאבד, הפיגוע  הקשה והמראות הקשים שנחרטו בליבם של הישראלים היה הקש ששבר את גב הגמל. ראש הממשלה אריאל שרון החליט לצאת למבצע חומת מגן ולחסל את הטרור מיו"ש.

 

בקבלה מובא בספר נופת צופים כי הגשמים שמן פסח ועד עצרת הם רפואה גדולה מכל התחלואים שאין לך רפואה כמוהו בכל הרפואות. עוד מבואר כי יש לעמוד על הגשם ולגלות קצת את ראשו בכדי שירד הגשם על ראשו, וגם לפתוח את פיו בכדי שירד הגשם לתוך פיו מימין".

נופת צופים

לסיום נכתב שם , "ומן העצרת ואילך צריך לברור איזה גשמים שהם טובים, דהיינו גשמים היורדים בזמן שהארץ צריכה להם, הם טובים ג"כ לרפואה הנ"ל.

ואילו, מרן הגר"ח קנייבסקי השיב לתלמידו באומרו כי גשמים בקיץ הם סימן לקללה "אין להתפלל לגשמים בימות הקיץ, משום שאין זה סימן של ברכה. עלינו להתפלל מוריד הטל".

 

4 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

  1. 1.זה עוד לא קיץ… אנחנו רק התחלנו את האביב…
    2.אז למה אומרים בקבלה שזה ברכה?…
    3.אפילו על גשמי אייר נכתב שזה ראשי תיבות אני יי רופאך וסגולה גדולה לשתות מהגשם שמטפטף. אנחנו בניסן בלבד…
    4.עמ"י צריך להתאחד זה נכון, לא סתם נסתלקו גדולי עולם- אנחנו תריכיחם להתעורר ולתהחזק….
    5. ה' הטוב לעולם לא מקלל- אפילו גשם בסוכות הוא ברכה…
    6.בואו נבין שה' רוצה רק את הטוב בשבילנו ואוהב אותנו יותר ממה שאפשר לדמיין ורק מרעיף עלינו אהבה… יום טוב ומבורך לכל עמ"י! אנחנו והאדמה צריכים את הגשם הזה… לנקות גם את הלב…

    יהודי פשוט |
    הגב
    • 1}מה כוונתך? חז"ל לא ידעו שעכשיו אביב ועדיין פסקו שזה סימן קללה מה לא מובן מה שכתבתי
      2} איפה כתוב בקבלה ?איפה באר"י? איפה בזוהר ??איפה????
      3}איפה זה כתוב על גשמי אייר וניסן??? המצא לנו בבקשה מקור
      ישר כח ליהודי הפשוט ולוואי שנזכה כולנו להיות פשוטים
      5}איפה כתבתי שהשם מקלל??? סימן קללה כתבתי! דהיינו שיש בירור של דין שצריך להתמתק
      ובקשר לסוכות הגמרא עצמה כותבת משל לרב ששופך את קיתון המים לתלמיד שמילאהו דהיינו שלא רוצה חס ושלום במצוותם {פשוט שבפנימיות יש עומק יותר גדול} וכנראה שיש לחלק בכמות הגשם אבל זה נפסק להלכה שפטור מן הסוכה ויודע אני שיש מקצת האחרונים החסידים שנהגו להישאר.
      6}צריך קצת להזהר מהשיטה הנ"ל שהשם לא רוצה לרמוז לנו דברים מסויימים{ נראה שאתה מבלבל בין המהלך הפנימי השם רוצה רק להיטיב אפילו ברעלבין המהלך הנגלה שיש רע וצריך להכריעו בעזרתו יתברך ולכן השם מזהיר אותנו כשיש גזרות לכן אנא ממך לא לטמון את הראש בחול וודאי שהשם אוהב אותנו יותר ממה שאנו חושבים

      אברום |
      הגב
  2. סליחה שלא הדגשתי שמה שאמרתי תלי תניא בלא תניא הוא לא כנגד הרה"ק פנחס מקוריץ זיע"א שאנו עפר תחת כפות רגליו אלא כנגד מי שרוצה להביא מקור שאלו גשמי ברכה. וכ מה שכתבתי הוא בגדר תמיהה ותו לא.

    אברום |
    הגב
  3. בירושלמי בברכות וכן בתוס' בברכות שסימן קללה! ועוד שבזוהר בתזריע ובדף צד לא מוזכר ולא ברמז מה שכתוב בספר!! וכן מיהו המחבר?? אומרים שזהו רבי פנחס מקוריץ וא"כ מה שייך לדמות חורף של פולין לא"י "למטר השמים תשתה מים". תלי תניא בלא תניא. אנו צריכים לדעת שכל המגזרים שיראי השם ורוצים בהקמת השכינה הקדושה והגאולה השלימה צריכים להתאחד ומה שמונע הוא טומאה וס"א!!!!!

    אברום |
    הגב