'הדסה' מכרה את החמץ אצל הרב שלמה משה עמאר

רבה של ירושלים הרב שלמה משה עמאר הגיע למרכז הרפואי הדסה בכדי לראות את הכנות הרבות שנעשו לקראת הפסח במטבחי הדסה. במהלך ביקורו מינתה הנהלת הדסה את הרב כשליח למכור באמצעותו את החמץ של המרכז הרפואי- הדסה עין כרם והדסה הר הצופים,

רבה של ירושלים הרב שלמה משה עמאר הגיע למרכז הרפואי הדסה בכדי לראות את הכנות הרבות שנעשו לקראת הפסח במטבחי הדסה. במהלך ביקורו מינתה הנהלת הדסה את הרב כשליח למכור באמצעותו את החמץ של המרכז הרפואי- הדסה עין כרם והדסה הר הצופים, לאחר עריכת השטר כנהוג- נמכר החמץ לנכרי. מצד הנהלת המרכז הרפואי 'הדסה' נטלו חלק: רב המרכז הרפואי הרב משה קליין שליט"א, משנה למנכ"ל 'הדסה' אורן לוי, מנהל בית החולים 'הדסה עין כרם' פרופ' יורם וייס, סגן מנהל בית החולים 'הדסה עין כרם' ד"ר ינון בודה, האמרכל הראשי מר אודי שאולוף, מנהל קשרי קהילה למגזר החרדי משה הלל.

נציגי הנהלת המרכז הרפואי 'הדסה' הודו להרב הראשי לירושלים הרב שלמה משה עמאר על שזיכה אותם למכור את החמץ וסקרו בפני הרב את הכנות הרבות במרכז הרפואי 'הדסה' לקראת חג הפסח. לאחר מכן ערך הרב הראשי סיור במטבח בית החולים וראה את הפעילות הענפה עליה עמלים לקראת חג הפסח, תוך כדי הקפדה יתרה על כל הלכות והחומרות הנהוגות בבתים רבים בישראל בימי הפסח.

בתוך כך, השנה לראשונה מטופלים החפצים בקבלת ערכות סגורות, יוכלו לקבל זאת בכשרות המהודרות של בד"ץ העדה החרדית בתוספת מצה שמורה בהכשר בד"ץ העדה החרדית. על פי הנחייתו של הרב במהלך חג הפסח הארוחות שיינתנו במחלקות בבית החולים, גם אלו שאינם מבקשים את המנות המיוחדות של בד"ץ העדה החרדית, יהיו כשרות למהדרין ללא קטניות. מדיניות זו אינה מונעת מהמטופלים הנצרכים לדיאטות כאלה ואחרות גם אם הן מורכבות מקטניות מלקבל אותן עפ"י הנחיית צוות הדיאטניות ועל פי שקול דעתן.
כמידי שנה, גם השנה, יעשה שימוש בחג הפסח רק בכלים חד פעמיים, חלבי ובשרי כאחד. מנהלי שירותי המזון וצוותם עמלים כבר מעכשיו על מנת להכין תפריט משובח העומד בדרישות ההלכתיות שיתנו מענה גסטרונומי משובח כיאות לימי החג. בליל החג תוגש קערת הסדר המסורתית לצד מאכלי החג לחולים שיישארו במרכזים הרפואי. כל האוכל המוגש בבית החולים בחג הפסח, הוא כבכל ימות השנה- בישול לחומרא כשיטת מרן הבית יוסף. בכל המטבחים ישנם משגיחים יר"ש הנמצאים מפתיחת המטבח בשעות הבוקר המוקדמות ועד לסגירתו.

לא רק לציבור האורחים דאגו במרכז הרפואי 'הדסה', גם לעובדי 'הדסה' דאגו לקראת הפסח. רב המרכז הרפואי 'הדסה' הרב משה קליין שליט"א פעל בשבועות האחרונים לנתינת קמחא דפסחא ביד רחבה לעובדים הזקוקים לכך, וזאת הודות לתרומתם של רופאים בכירים ועובדי הדסה שנרתמו לעניין ביד רחבה ובנפש חפצה.

הרב משה קליין שליט"א רב המרכז הרפואי 'הדסה': "פסח בהדסה צריך המטופל להרגיש כמו בבית, הקפדה יתרה על כל הלכות והחמורות הנהוגים בימי הפסח. הנהלת 'הדסה' החליטה להעניק למטופליה את היכולת לעבור את ימי הפסח בהידור רפואי הלכתי כשרותי וגסטרונומי כאחד במטרה להקל על הנאלצים להישאר בימי הפסח בבית החולים".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *