הדרישה החרדית החדשה: "עבודות בשבת – רק באישור הרבנים"

מכשול נוסף בדרך לקואליציה? הבוקר מתפרסם כי המפלגות החרדיות באו בדרישה נוספת לחדרי המו"מ: "עבודות בשבת ברחבי הארץ – רק באישור ועדת רבנים מיוחדת"

עוד מכשול בדרך לקואליציה? הבוקר מתפרסם ב"ידיעות אחרונות" דרישה חדשה של המפלגות החרדיות, שדורשות מראש הממשלה להקים מחדש ועדת הרבנים ואנשי מקצוע שפעלה בעבר, אשר תדון בבקשות למתן היתרים לעבודה בשבת ותקבע באילו מקרים יש להיענות להן – מטעמים של פיקוח נפש בלבד.

לפי הדיווח, הוועדה תורכב ממומחים ליישום ההלכה בחיים המודרניים ומעמדה יוסדר בחוק כמייעצת לשר העבודה בבואו לחתום על היתרי עבודה ביום המנוחה.

עוד דווח כי במידת הצורך היא גם תציע פתרונות הלכתיים-טכנולוגיים כחלופה לעבודות הבינוי, התשתית והתחזוקה הרגילות. בעיתון צוין כי ביהדות התורה מקווים כי האחריות על המשרד תופקד בידי סגן שר מטעמם, כפי שדורשת המפלגה, ובמקרה כזה הוא צפוי לדחות את רוב הבקשות להיתרים.

כזכור, הדרישה מגיעה על רקע ההיתר הכללי שהעניק השר חיים כץ להעסקת עובדים בסוף השבוע הקרוב לטובת קיום תחרות האירווזיון, כך שהלחץ על הפוליטיקאים החרדים גובר בנושא השבת.

בעקבות כך, ועל רקע העבודות המתמשכות להקמת גשר יהודית, מדווח בידיעות כי הנחו הרבנים את נציגיהם להקשיח עמדות בנושא במטרה למנוע חילולי שבת עתידיים שאינם חיוניים. "יהדות התורה מובילה כעת את הדרישה להקמת הוועדה המייעצת, ש"ס הצטרפה אליה – וגם ראשי איחוד מפלגות הימין, המתואמים עם החרדים בנושאי דת ומדינה, עודכנו והודיעו כי הם תומכים בה", נאמר בידיעה.

עוד פורסם כי בימים האחרונים כבר נפגש יו"ר יהדות התורה, סגן השר יעקב ליצמן, עם רבנים ומומחים בנושא, על מנת לרתום אותם למהלך – ואולי אף לגייסם כחברים בוועדה המתגבשת.

מי שפעל לקידום העניין מאחורי הקלעים והגביר את הלחץ על הפוליטיקאים באמצעות הרבנים הוא "פורום השבת הציבורית" – קואליציה של ארגונים ופעילים מרכזיים בציבור הדתי והחרדי שהשפיעו בשנים האחרונות רבות על התנהלות ש"ס ויהדות התורה בנושא שמירת השבת במדינה.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *