הדרישות של 'איחוד הימין': תיק המשפטים לסמוטריץ', תיק החינוך לפרץ

באיחוד מפלגות הימין מבקשים להיפגש עם ראש הממשלה נתניהו עוד לפני תחילת המשא ומתן הקואליציוני. עוד דורשים: אישור תוך 60 ימים מהקמת הממשלה של פסקת ההתגברות

מנסים לחטוף לפני כולם: באיחוד מפלגות הימין דורשים להיפגש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו לפגישת מו"מ קואליציוני עוד לפני מצעד המפלגות לבית הנשיא שצפוי בשבוע הבא. כך פורסם הבוקר (חמישי) ברשת ב'. בין הדרישות שיציבו במפלגה: פסקת התגברות תוך 60 ימים.

הפגישה נועדה כדי להתחיל את המשא ומתן הקואליציוני עוד בטרם הענקת המנדט על ידי הנשיא לנתניהו להרכיב את הקואליציה.

לפי הפרסום של זאב קם, שלוש הדרישות שמציבים באיחוד מפלגות הימין לצורך כניסה לממשלה הן: תיק המשפטים לבצלאל סמוטריץ; תיק החינוך לרפי פרץ; אישור פסקת ההתגברות בתוך 60 יום מרגע הקמת הממשלה החדשה.

יצוין כי אתמול פורסם בחדשות הערב בכאן 11 כי נתניהו ייאלץ להתמודד עם דרישות רבות של יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן וגם עם מאבק בין יו"ר כולנו משה כחלון ויו"ר ש"ס אריה דרעי.

ליברמן דורש חמישה דברים: התחייבות שלא לחוקק חוקים שיפרו את האיזון בין דתיים לחילונים, עונש מוות למחבלים שיחוקק בתוך כמה חודשים, את תיק הביטחון עם סמכויות מלאות – כולל הכרעת חמאס, חוק הגיוס המקורי כפי שגובש על ידי משרד הביטחון בעת כהונתו של ליברמן כשר ביטחון ופנסיית מינימום לקשישים.

במקביל, ליברמן נסע בינתיים לחו"ל, ולא רק הוא אלא גם מי שהוא מינה לאחראי על המשא ומתן הקואליציוני – חבר הכנסת עודד פורר. מה שאומר שישראל ביתנו מנתקת מגע מהמשא ומתן לשבוע הקרוב.

קם ציין כי "ההתחזקות של דרעי תגרום לו לנהל מאבק מול כחלון ומול ליברמן. דרעי רוצה לקבל את תיק הקליטה מליברמן ורוצה להחזיר את סמכויות הבנייה של משרד הבינוי והשיכון מכחלון".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *