"ההחלטה של רון קובי לפתוח את החוף הנפרד בשבת – אינה חוקית"

התנועה למדינה יהודית ודמוקרטית, גוף משפטנים הפועל לשמירת צביונה של המדינה, פנתה ליועץ המשפטי ולמבקר עיריית טבריה, בדרישה להורות על ביטולה של הודעת ראש העירייה רון קובי, כי החוף הנפרד ייפתח לציבור הרחב מהשבת הקרובה

התנועה למדינה יהודית ודמוקרטית, גוף משפטנים הפועל לשמירת צביונה של המדינה, פנתה ליועץ המשפטי ולמבקר עיריית טבריה, בדרישה להורות על ביטולה של הודעת ראש העירייה רון קובי, כי החוף הנפרד ייפתח לציבור הרחב מהשבת הקרובה.

במכתב ששלחה, כותבת התנועה כי חוק העזר העירוני קובע כי הסדרת שעות רחצה נפרדת היא עניין המסור להחלטת מועצת העיר ולכן אין בסמכות ראש העירייה להורות על ביטול החלטה זו באופן חד-צדדי.

עוד מציינת התנועה כי גם חוק העזר לאיגוד ערים כנרת בדבר הסדרת הרחצה בכנרת, שנחקק בשנת 2014, קובע כי "לא ייכנס אדם בתחום חוף הים למקום או במועד שקבע האיגוד לרחצה לשאינם בני מינו". כלומר, נדרש אישור כפול – הן מצד מועצת העיר והן מצד איגוד ערים כנרת.

"קריאתו זו של ראש העירייה, פחות מיממה לאחר שכשל בפעם הרביעית בהעברת התקציב, וערב זימונו לשימוע לפני הדחה אצל שר הפנים, מעלה חשד כי מדובר בנקמנות פוליטית ברקע מאבקיו המתוקשרים של מר קובי בציבור הדתי בעיר", נאמר בפניית התנועה.

התנועה למדינה יהודית ודמוקרטית מבקשת לוודא כי בפרק הזמן הקצר שנותר לרון קובי בכהונתו, לא יתאפשר לו לבצע מחטפים כלשהם, קל וחומר כאלה המנוגדים לחוק, ולוודא כי הקריאה האמורה תבוטל באמצעות הודעה מסודרת מצד דוברות העירייה, תוך הבהרה כי מדובר בקריאה המנוגדת לחוק.

2 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. השתלטו על העיר!!

    השתלטו על העיר הרסו כל חלקה טובה!!

    גולש ותיק עצבני |
    הגב
  2. כל משרד הפנים צביעות בשם הדת

    משרד הפנים בראשות אריה דרעי מכריח בחוזה קיוסקים ומזנונים בחופי איגוד ערים כנרת לפתוח בשבת גם אם בעלי המזנון יהודים למה הצביעות אדון דרעי

    מוריס |
    הגב