"ההסלמה הגרעינית של אירן מעוררת דאגה"

מזכיר המדינה האמריקאי מייק פומפאו מזהיר כי איראן דוהרת כל הדרך לפצצה. "ההסלמה הגרעינית של אירן מעוררת דאגה ואמורה לגרום לכל המדינות להגביר את הלחץ על טהרן"

מזכיר המדינה האמריקאי מייק פומפאו מזהיר כי איראן דוהרת כל הדרך לפצצה. "ההסלמה הגרעינית של אירן מעוררת דאגה ואמורה לגרום לכל המדינות להגביר את הלחץ על טהרן" – אמר היום (חמישי) מזכיר המדינה האמריקני, אמש, אירן הודיעה כי חזרה לפעילות העשרת אורניום במתקן הגרעין בפורדו.

"ההתרחבות של הפעילות הרגישה של אירן מעלה חשש כי אירן רוצה למצב את עצמה בעמדה שבה תוכל להגיע לפריצת דרך גרעינית", אמר פומפאו. "כעת יש הזדמנות לכל המדינות לדחות את הסחטנות הגעינית של המשטר הזה ולבצע צעדים משמעותיים על מנת להגדיל את הלחץ המופעל עליו – הפרובוקציות הרבות והמתמשכות של אירן דורשות פעולה כזו".

הלילה הזהיר דובר משרד החוץ האמריקני כי הודעתו של נשיא אירן חסן רוחאני, על כוונתה של אירן לחדש את פעילות העשרת האורניום שלה, היא "צעד גדול בכיוון הלא נכון". "אנחנו תומכים באופן מלא בבדיקות עצמאיות שתבצע הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית באירן, וממתינים לסוכנות שתדווח על כל התפתחות שמתרחשת", מסר הדובר.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *