הודעת ווטסאפ – אין, חיוג 100 – אאוט

במשטרה מקדמים מודל שייעל את המענה לאזרחים. במרכז המודל עומדות קבוצות ווטסאפ בהשתתפות אזרחים ושוטרים

לקראת עידן חש ביחסי אזרחים – משטרה? בעבר אם בוצעה כנגד אדם עבירה כלשהי (אלימות, גניבה וכיוצ"ב), היה עליו לסור לתחנת המשטרה, להגיש תלונה ולהמתין. אולם בשנה האחרונה עורכת המשטרה במחוז תל אביב ניסוי ששואף להפוך את ההליך לאישי ומיידי. כך מתפרסם הבוקר בעיתון 'הארץ'.

ע"פ הפרסום, מדובר בקבוצות ווטסאפ בהן חברים שוטרים ואזרחים. הקבוצות נועדו לאפשר לאזרחים להתלונן ולעקוב אחרי הטיפול בתלונתם, תוך היכרות אישית עם השוטר האמון על כך בקבוצה, וגם לספק למשטרה אלפי מקורות מידע המעבירים מודיעין וראיות.

מפקד מחוז תל אביב, ניצב בנצי סאו, נחשף למודל בניו יורק והוא זה שיזם את הבאתו לארץ לאחר שנחשף לחידלון בטיפול המשטרתי במכת פשיעות בחולון.

כיצד עובד המודל הניו-יורקי? הוחלט לחלק את העיר לארבעה רובעים, שלכל אחד ימונה מפקד שיהיה זמין על קטנוע. תחתיו תהיה ניידת סיור עם שני שוטרים ושני פקחים, ועמם מפקד מבסיס המתנדבים של הרובע. מדובר בכוח המנותק ממשימות התחנה והמרחב, ומתרכז ברובע הספציפי עליו הוא אמון בלבד. המשימה של מפקדי רובע היא ליצור קשר עם המקום: להכיר את הדמויות המשפיעות ולגבש קבוצות בעלות עניין משותף.

כאמור, ניצב סאו ייבא את המודל לארץ והוא מיושם כעת בחולון. כמו"כ הוקמו לאחרונה הקבוצות הבאות שפועלות ע"פ הפורמט האמור: "חשודים בבית חולים וולפסון", "עסקים בעזריאלי", "פורום בעלי מוניות", "מאבטחי בתי ספר" ו"אזור תעשייה חולון". בכל אחת מהקבוצות יש כמאה חברים.

במשטרה מגישים כי לא מדובר בתחליף למוקד 100, אך כן מדובר בפורמט שיסייע מאוד בשיפור השירות לאזרח ובצמצום ההיזדקקות להליך המסורתי.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.