הוכרזו החברות העולות לשלב הסופי במכרז להקמת מתקן התפלה הגדול מסוגו בעולם

ועדת המכרזים הבין-משרדית להתפלת מי ים המשותפת למשרדי האוצר, האנרגיה, רשות המים וחברת ענבל, בראשות איציק מרמלשטיין, מנהל יחידת תשתיות ופרויקטי PPP בחשב הכללי, הכריזה היום (ד') על החברות העולות לשלב התמחרות נוסף, (BAFO – Best and Final Offer) במכרז להקמת מתקן ההתפלה שורק 2.
הליך ה-BAFO מיושם בפעם הראשונה במכרזי החשב הכללי ובאמצעותו שלב סגירת המימון לפרויקט ותכנון המתקן, שבדרך כלל נעשה על ידי הזוכה הסופי במכרז, הופך להליך תחרותי בין שתי ההצעות הטובות ביותר. בסופו של שלב זה, מגישים המתמודדים הצעת מחיר משופרת ונבחר הזוכה. הוספת התחרות גם לשלב הסגירה הפיננסית של המתקן, צפויה להגדיל את הודאות להקמת המתקן, לקצר את לוחות הזמנים להשלמתו ולהוזיל את מחיר המים.
בחירת הזוכים נעשתה בתוך כשנה בלבד מהחלטת הממשלה שהורתה על הקמה דחופה של המתקן עקב מצבו הקשה של משק המים אשר חווה רצף של 5 שנות בצורת רצופות. הפרויקט יבוצע בשיטת PPP, בה היזם הנבחר יהיה אחראי לתכנון, מימון, הקמה ותפעול של מתקן ההתפלה, לתקופה בת 25 שנה. המתקן, שצפוי להיות הגדול מסוגו בעולם, עתיד לייצר כ-200 מיליון מטר קוב מים בשנה, ויעלה את סך ייצור המים במתקני ההתפלה ל-785 מלמ"ק בשנה, כמות השווה לכ-85% מסך הצריכה הביתית והעירונית כל שנה.
כחלק מההליך המכרזי הודיע בנק ההשקעות האירופי (EIB) על כוונתו להעמיד מימון לפרויקט בהיקף של עד 150 מיליון יורו. כמו כן, המכרז כולל אפשרות להקמת תחנת כוח בהספק של עד 150 מגה-ואט לטובת צריכת מתקן ההתפלה ובמטרה להוזיל את עלות המים.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *