הופקדה תכנית רשות מקרקעי ישראל להקמת רובע תעסוקה במחנה צריפין המתפנה

הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה מרכז, פרסמה להפקדה תכנית בהובלת רשות מקרקעי ישראל להקמת רובע תעסוקה בחלקה הצפון מערבי של העיר ראשון לציון

בסמוך לבית חולים אסף הרופא ושכונת הנוריות, בשטח בו שוכן מחנה צריפין המתפנה וזאת בעקבות החלטת הממשלה מס' 3161 מיום 17.04.2011 על פינוי והעתקת מחנות צה"ל לדרום הארץ.

התכנית של רשות מקרקעי ישראל שהיא חלק מהסכם הגג בין העירייה למדינת ישראל, משתרעת על שטח של כ- 340 דונם מתוכם כ-40 דונם של שטחים ציבוריים פתוחים בלב המתחם וכ- 170 דונם של פארק צמוד המהווה חלק מהפארק המרכזי המפותח בשטח מחנה צריפין המתפנה.

התכנית כוללת 170,000 מ״ר לתעסוקה ולמסחר, 300 יחידות דיור מיוחד ו- 56,000 מ״ר למבנים ומוסדות ציבור, הבינוי המוצע במתחם משמר מבנים ייחודיים אשר נבנו בימי המנדט הבריטי וחלק מעצי האקליפטוס המזוהים כל כך עם נוף המחנה.

הבינוי במתחם מורכב ממבני תעסוקה בגובה של עד 15 קומות בשילוב מסחר בקומות הקרקע, מבנה לדיור מיוחד וכן מוסדות ציבור ומבני קהילה מרכזיים התוחמים רחבה ציבורית המהווה את לב המתחם. במרכז הרובע ארבעה מבנים לשימור המיועדים גם הם למוסדות ציבור ומסחר.

הרחבה המרכזית מתחברת לפארק הלינארי הנמצא בין הרובע המתוכנן לשכונת הנוריות המשווקת בימים אלו, פארק אשר עתיד לחבר בין כל השכונות אשר תקומנה לאחר פינוי המחנה הצבאי ואשר בו מתוכננות חורשות, שבילים להולכי רגל ורוכבי אופניים, מתקנים לכושר גופני ספורט ונופש פעיל ועוד. בתחום הרובע יעבור הקו החום של הרכבת הקלה אשר יהווה את אמצעי התחבורה הציבורית המתקדם אשר יחבר את הרובע אל כל גוש דן.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *