הושגה שליטה על גל השריפות – 38 בתים עלו בלהבות

קרוב ל-38 בתים עלו בלהבות במהלך גל השריפות שהיכה במספר מוקדים בהם מבוא מודיעים שליד מודיעין וקיבוץ הראל

קרוב ל-38 בתים עלו בלהבות במהלך גל השריפות שהיכה במספר מוקדים בהם מבוא מודיעים שליד מודיעין וקיבוץ הראל. לאחר שבמשך שעות רבות נאבקו לוחמי האש יחד עם מטוסי הכיבוי בהנמכת גובה הלהבות וכוחות הכיבוי הצליחו לדכא את האש שכילתה בתים ודונמים שלמים של חורש.

השרפה הגדולה שפרצה במבוא מודיעים התפשטה והגיעה לכ-20 בתי מגורים ועשרות צוותי כיבוי עדיין פועלים באזור. השרפה התפשטה למתקן אדם, שילת ונאות קדומים.

ראש הממשלה בנימין נתניהו הנחה את המל"ל, משרד החוץ והמשרד לביטחון פנים לפעול מיידית להבאת סיוע אווירי לכיבוי שרפות.

השר לביטחון פנים גלעד ארדן הנחה לקדם את המוכנות לקליטת סיוע אווירי בינלאומי אם השריפות יימשכו בשל כך שמזג האוויר הקיצוני צפוי להימשך גם מחר. השר הורה לפעול לשמירה על חיי אדם ואמר כי אם קיים ספק לגבי חסימת כביש יש לסוגרו: "אני קורא לציבור להישמע להנחיות כוחות החירום וההצלה ולהימנע מהדלקת אש בימים הקרובים".

השרפה הגדולה שפרצה במבוא מודיעים התפשטה והגיעה לכ-20 בתי מגורים ועשרות צוותי כיבוי עדיין פועלים באזור. השרפה התפשטה למתקן אדם, שילת ונאות קדומים. כוחות הכיבוי נעזרים בציוד של פיקוד העורף ומיכליות מים אזרחיות. גם בקיבוץ הראל עלו באש כ-18 בתים. ראש הממשלה בנימין נתניהו הנחה את המל"ל, משרד החוץ והמשרד לביטחון פנים לפעול מיידית להבאת סיוע אווירי לכיבוי שרפות.

אודי גל, דובר כבאות והצלה סיפר למהדורה הראשונה על המאמצים לכיבוי האש מזירת השרפה הקשה בקיבוץ הראל. "יש פה שריפה גדולה מאוד שהחלה באזור היישוב כפר אוריה והיא מדלגת בחסות הרוחות היבשות והחזקות לעבר מקומות אחרים", הסביר. "האש עוטפת את קיבוץ הראל ויש פה עשרות צוותי כיבוי ומטוסי כיבוי. אנחנו נאבקים כדי להציל את הבתים. כרגע כל הצד המזרחי והצפוני של קיבוץ הראל נמצא בקו האש. כרגע אין שליטה פינינו עם המשטרה את היישוב מתושבים נקווה שנוכל להשיב אותם בקרוב".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *