הותר לפרסום: נעצר המחבל מהפיגוע בגבעת אסף

המחבל שרצח את שני חיילי הנח"ל החרדי – נתפס הלילה ע"י השב"כ ונעצר. עם מעצרו התברר שהיה באמצע לתכנן פיגועים נוספים

הותר לפרסום כי במהלך הלילה, בתום פעילות מודיעינית ומבצעית של שירות הביטחון הכללי בשיתוף משטרת ישראל וצה"ל, נעצר המחבל עאצם ברגותי, שביצע את פיגוע הירי בטרמפיאדה בגבעת אסף ביום חמישי ה' בטבת, בו נרצחו שני חיילי הנח"ל החרדי.

עאצם ברגותי היה שותף לביצוע פיגוע ירי בטרמפיאדה בעופרה יחד עם אחיו צאלח ברגותי אשר נהרג במהלך ניסיון מעצרו בתאריך 11.12.

בפיגועים אלו נרצחו בסך הכל שלושה ישראלים ונפצעו נוספים.

עאצם נעצר בבית אחד מסייעניו בכפר אבו שח׳ידם/בנימין (הסמוך לכפר מגוריו), והיה עסוק בימים האחרונים בהכנות לביצוע פיגועים נוספים. במהלך מעצרו נתפס רובה מסוג קלאצ'ניקוב, תחמושת רבה וכן אמצעים לראיית לילה.

המעצר הלילה שבוצע על ידי לוחמי שב״כ וימ״מ הוא שיאו של מאמץ מודיעיני ומבצעי שהחל מיד לאחר הפיגוע, במהלכו, הפעיל שב״כ וצה״ל יכולות מודיעיניות, מבצעיות וטכנולוגיות שונות לצורך איתור המפגע, כולל מעצר של עשרות פעילים וסייענים מקרב תשתיות החמא"ס בגזרת בנימין.

המפגע הועבר להמשך חקירת שב״כ.

ראש הממשלה בנימין נתניהו: "אני מברך את השב"כ, צה"ל והימ"מ על לכידת המחבל השפל שביצע את הפיגוע בגבעת אסף והיה שותף לפיגוע בעפרה. ידה הארוכה של ישראל תגיע לכל מי שפוגעים באזרחינו ומדינת ישראל תמצה עמם את הדין".

משב"כ נמסר כי "שירות הביטחון הכללי יחד עם צה״ל ומשטרת ישראל ימשיכו לפעול בנחישות נגד מבצעי פיגועים או אלו אשר סייעו להם ולשמירה על ביטחון ישראל".

שר הביטחון לשעבר ויו"ר מפלגת ישראל ביתנו ח"כ אביגדור ליברמן כתב כעת בחשבון הפייסבוק שלו: "אני מברך את כוחות הביטחון שפעלו בנחישות ובתחכום ושמו את ידם על פעיל הטרור עאצם ברגותי. מדובר בפעיל איסלאמי קיצוני, הנמנה עם חמולה שמעורבת בפיגועים כנגד ישראלים במשך שנים רבות. זהו המקרה הקלאסי שבו יש להצטער על כך שחוק עונש מוות למחבלים של ישראל ביתנו טורפד ע"י הליכוד וראשי הקואליציה".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *