הברנז'ה לחצה – הזמר המתחזק נכנע

יממה לאחר ביטול עצרת האמנים 'מרימים לכיפור', בכיכר רבין האמן החילוני המתחזק אסף אמדורסקי שהיה צפוי להשתתף באירוע מספר איך הכל החל, וגם תוקף את החילונים הקיצונים שגרמו לביטול ההופעה, והוא גם בעד ערב ללא נשים. { "מזדהה עם הנשים" }

יממה לאחר ביטול עצרת האמנים 'מרימים לכיפור', בכיכר רבין האמן החילוני המתחזק אסף אמדורסקי שהיה צפוי להשתתף באירוע מספר איך הכל החל, וגם תוקף את החילונים הקיצונים שגרמו לביטול ההופעה, והוא גם בעד ערב ללא נשים.

 

"אחרי קיתונות של בוז והרבה הרבה תלונות ונאצות אני רוצה לחרוג ממנהגי לדלג בהומור מעל פני הדברים ולגלות קצת איך התגלגל העניין", כותב אמודרסקי בדף הפייסבוק שלו. לפני שבועיים קיבלתי דרך משרד ההפקה שלי, המון ווליום, פניה לנהל מוזיקלית ערב סליחות שמארגנים דתיים מכפר חב"ד.

"הבנתי לפי רשימת האומנים שרובם ככולם דתיים מאוד בעצמם ונכונים לקיים מופע סליחות מיוחד ברוח יום הכיפורים שהתרומה שלי היא לשרת את האג׳נדה שלהם ושאני נדרש, כמפיק מוזיקלי, להכנס לעולמם המוזיקלי והערכי בלי צידה שהבאתי מהבית. כלומר לבוא נקי ולהשתלב.

אמדורסקי מספר כי הוא נבוך מהשם שהעניקו להופעה,  ממש בסוף השבוע שעבר גיליתי שהניסיון השיווקי שלהם קורץ באי חינניות לחילוני תל אביב והאירוע מתחפש לפסטיבל מוזיקה רגיל, כולל שם שהביך אותי לאללה"…

אמדורסקי מספר כי פנה בדחיפות למארגנים בבקשה לשנות חזרה את הצגת האירוע ושמו לשקיפות שלו, להציגו כאירוע סליחות דתי לכל דבר ולא לנסות להתחפש למה שהוא.

כאן החל כדור השלג להתגלגל, "תוך דקות כבר הגיע הטלפון מכתב עיתון הארץ ובעוד שאני מנסה להחזיר את הפרסום לשפיותו ולהבהיר שמדובר באירוע דתי לכל דבר-התחיל כדור השלג של הדרת נשים להתנפח למימדים אימתניים". מתאר אמודרסוקי.

אמדרוסקי חושב כי אירוע שכזה "לא מאיים על החילוניות ועל ערכיה של עיקר החברה הישראלית", גם אם הוא מתקיים בככר העיר העברית הראשונה, אותה הככר בה חוגגים שמחת תורה שנה אחר שנה בלי שירת נשים ואין מי שמערער על כך.

אין שום סיבה לפחד ממנהגי הציבור הדתי ואפשר להאמין שהם טועים נורא וששיויון מגדרי הוא מעל כל הלכה ומנהג ואפשר גם לא לתת לזה לאיים עליך.

ברור היה לי שהאירוע הזה לא מיועד לכולם.

"יהיה מי שיסלוד ממנו ויתרחק ויהיה מי שזה ידבר אליו מאוד. בטח לא הקהל אליו אני רגיל אבל זה רק היווה אתגר גדול יותר מבחינתי.אז למה לא להכריח את הדוסים האלה שיתנו לנשים לשיר אצלם במופע? למה להתערב, חשבתי לעצמי.". תוהה היוצר.

 

לסיכום, מסיק האמן כי  טעה בהערכה  הראשונית שלו, "באמת האמנתי שניתן, לערב אחד, לקיים בלב תל אביב מה שבדרך כלל מתקיים רק בערים אחרות בארץ". מתוך עוצמה ולא מתוך כניעה. אני בהחלט מבין שיתכן שטעיתי בהערכה זו.

שהמרחב החילוני הרבה פחות פתוח ומקבל ממה שרציתי להאמין.

במוזיקה יש הרבה גוונים וכמו שתיתכן מוזיקה טובה שנשים ורק נשים מקיימות, כמו שיש כח אדיר במוזיקה שמקיימים גברים עם נשים יחדיו, בהחלט יש מקום לקיים מופע בו שרים רק גברים למשך שעה וחצי. בטח באירוע שממומן ומאורגן על ידי קבוצת דתיים.

להערכתי (המוטעית) זה לא היה אמור לעורר כל כך הרבה התנגדות ומחלוקת.

בחיבור בין עולמות מוזיקליים דתיים עם מרקמים מעולם המוזיקה החילונית, עם נגנים (ונגניות) מעולים, עם סאונד עוטף ומלטף ותאורה מיוחדת.

בערב שיתרחש בככר (ללא שירת נשים) לא אשתתף כמובן, מתוך סולידריות עם הצד המודר, אבל אני מציע במקום לנסות לטרפד את הערב – להרים ערב אחר שיבטא את מה שרוצים לבטא, לא מתוך כעס והרגשת גזל והתקרבנות אלא כדי ליצוק תוכן אחר, משמעותי. של העצמה נשית או שיויון מגדרי או איך שלא נקרא לזה.

 

לסיום, אמדרוסקי מתנצל ומבקש סליחה מציבור הנשים, "אני מבקש סליחה מכל הנשים שנפגעו מהאופן בו זלזלתי במעמדן ובחשיבותן בלי משים ולהודות על ההזדמנות להביע את דעתי בנושא ולעורר עוד דיון בנושא סובלנות הדדית ושוויון הזדמנויות."

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.