החולדה שקיבלה מדליה על הצלת חיים

"המסירות, המיומנות והגבורה יוצאת דופן וראויות להכרה העמוקה ביותר האפשרית"

המדליה שהוענקה לעכברוש חמוד ביום שישי האחרון בבריטניה, מציינת את "הגבורה והתעוזה להצלת חיים והמסירות לתפקיד" של המכרסם. את המדליה קיבלה החולדה הנערצת בגין עבודה בזיהוי מוקשים בקמבודיה.

"מגאווה", כפי שמכונה החולדה רבת העוז, הוא העכברוש הראשון שקיבל את הפרס – מדליית זהב שהוענק על ידי ארגון צדקה בריטי למען הצלת בעלי חיים חולים ומיועדת בדרך כלל להולכי על שתיים.

בארבעת השנים האחרונות החולדה מגאווה סייעה לחשוף 39 מוקשים ועוד 28 שרידי חומרי נפץ – ובכך תרמה תרומה משמעותית לניקוי 140 אלף מטרים רבועים של שטחים.

"עבודתה של מגאווה מצילה ומשנה לטובה באופן ישיר את חייהם של גברים, נשים וילדים המושפעים ממוקשים יבשתיים אלה", אמרה ג'אן מקלופלין, מנכ"לית העמותה, שהעניקה את הפרס בטקס מקוון. "כל תגלית שהיא חושפת מפחיתה את הסיכון לפציעה או מוות בקרב תושבים מקומיים" הסבירה עוד והמשיכה: "המסירות, המיומנות והגבורה של מגאווה מהוות דוגמה יוצאת דופן וראויות להכרה העמוקה ביותר האפשרית".

ההערכה היא כי יותר מחמישה מיליון מוקשים הוטמנו בשטחי מדינת קמבודיה במהלך מלחמות האזרחים בשנות השמונים והתשעים. חלקים שונים במדינה אף זרועים בשרידי פצצות, שנפלו במהלך תקיפות אוויריות של ארצות הברית במהלך מלחמת וייטנאם, כך עולה מדו"ח מחלקת המחקר של קונגרס משנת 2019.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *