החופרת "רוזה" יצאה הבוקר לדרך

פרויקט הרכבת הקלה במטרופולין תל אביב צובר תאוצה. הבוקר (א') שוגרה מכונת הכרייה הענקית השלישית מפיר גלי גיל, לכיוון רמת גן, 30 מטר מתחת לקרקע, לאורך ציר ז'בוטינסקי

פרויקט הרכבת הקלה במטרופולין תל אביב צובר תאוצה. הבוקר (יום ראשון) שוגרה מכונת הכרייה הענקית (ה-TBM) השלישית מפיר גלי גיל, לכיוון רמת גן, 30 מטר מתחת לקרקע, לאורך ציר ז'בוטינסקי. מכונת ה-TBM חופרת את המנהרות שישמשו את נוסעי הקו האדום של הרכבת הקלה.

מכונת הכרייה השלישית, נקראת על שמה של רוזה פארקס- אמריקאית פורצת הדרך נגד אפליית השחורים בתחבורה הציבורית בארצות הברית. על פי מסורת הכורים, נהוג לקרוא למכונת הכרייה בשם של אישה בשביל המזל, וכדי שהכרייה תתבצע בהצלחה יתרה.

מכונת הקידוח רוזה שקוטרה כ-7.5 מטרים ומשקלה כ-900 טון, תחל לנוע לכיוון מזרח, לעבר התחנות התת קרקעיות: אבא הלל וביאליק ברמת גן ובן גוריון בבני ברק. רוזה תסיים את כרייתה בתחנה התת קרקעית בן גוריון, שם תפגוש את מכונת ה-TBM הרביעית, שתחל בחודש הבא את כרייתה, מ"דיפו" הרכבת שבפתח תקוה.

שר התחבורה והמודיעין, ישראל כץ, ציין כי פרויקט הרכבת הקלה בתל אביב צפוי לשנות באופן משמעותי את המציאות התחבורתית בגוש דן. "מיזם הרכבת הקלה הוא דוגמה מובהקת ליכולת לקבל החלטות. עוצמת הבעיות והאתגרים במיזם זה, הרתיעו רבים ומנעו את יישום הפרויקט במשך יותר מארבעה עשורים" הוסיף כץ.

שתי מכונות ה-TBM גולדה מאיר ומרגרט טאצ'ר ממשיכות את כרייתן, מתחת לרחובות תל אביב, בעומק של כ-30 מטרים מתחת לקרקע. המכונות חצו את דרך נתיבי איילון, ומשם המשיכו בכרייה מערבה לעבר התחנות התת קרקעיות- ארלוזורוב, שאול המלך ותחנת קרליבך.

את מנהרות הקו האדום, תכרנה שמונה מכונות TBM; ארבע מגלי גיל (שתיים מזרחה ושתיים מערבה), שתיים מפיר הרצל בתל אביב, לכיוון תחנת קרליבך ושתיים מפתח תקווה לכיוון בני ברק. סך הכל 12 קילומטרים של מנהרות כפולות – מנהרה לכל כיוון נסיעה.

במקביל, מתקדמת הקמת התחנות התת קרקעיות ברחבי המטרופולין, על פי לוחות הזמנים שנקבעו. חברת נת"ע האחראית מטעם משרד התחבורה על הקמה של הרכבת הקלה, פועלת במרץ להקדמת זמני הביצוע של הפרויקט וחוזרת על מחויבותה להפעיל את הקו האדום כמתוכנן באוקטובר 2021.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.