לצלוח את פסח בלי לעלות במשקל

האביב ופסח בפתח ועמם המצות, עוגיות אגוזים ושקדים עם קוקוס, לחמניות קמח מצה ודג קרפיון. אין אתגר גדול משמירה על המשקל בחג הפסח. אך עם קצת משמעת עצמית ו- 10 טיפים מעשיים, גם אתם תוכלו לשמור על הבריאות והמשקל בחג.10 דרכים מעשיות לשמירה על הבריאות בחג ולמניעת עלייה במשקל1. אל תדלגו על ארוחות – בעיקר לפני ליל הסדר. הקפידו לאכול ארוחת בוקר מזינה וארוחה קלה לפני ליל הסדר. זכרו לעולם לא להגיע למצבי רעב. במידה וכן תגיעו לארוחת ליל הסדר רעבים, אתם עלולים בהחלט לסיים את הארוחה עם כמות גדולה הרבה יותר של אוכל ממה שתכננתם. הימנעו מכך – הקשיבו לאיתותי הגוף לפני שאתם מרגישים את הלחץ בקיבה ובמכנס.

2. תכננו מראש בדמיונכם את ארוחת ליל הסדר. באותו אופן שאתם מתכננים את ניקיון פסח מראש, כך יש גם לתכן את הארוחות ולהיות במודעות מלאה למה נכנס לכם לפה. הגיעו לחג ולארוחת הסדר עם שפע של אפשרויות בריאות. מלאו את הבית בירקות ופירות טריים ובחלופות בריאות למאכלים שאתם אוהבים.

3. אם אתם מתכננים לארח ולערוך את החג בביתכם, הקפידו להימנע מטעימות מרובות במהלך הבישול. לעסו מסטיק או סוכריית מנטה בזמן הבישול, כדי למנוע טעימות מיותרות בזמן הבישול.

4. שנו גישה. הימנעו מגישת 'הכל או כלום'. גם אם אכלתם יותר מדי בארוחת החג, המשיכו הלאה בבחירות הבריאות ובסדר יום המאוזן שלכם. כל צעד קטן מקדם אתכם לשמירה על משקל יציב. זכרו, צדיק נופל 7 פעמים וקם 8.

5. הקפידו על גודל המנה ועל חלוקה נכונה של הצלחת. על הצלחת להיות מורכבת – חצי ירקות, רבע חלבון רזה, כגון בשר דגים או עוף, רבע פחמימה כגון תפוח אדמה, בטטה או אורז. גודל מנה נכון של חלבון, כמו בשר או דג, שווים לגדולה של קופסת קלפים.

6. אכלו לאט ולעסו היטב את האוכל. אין מה למהר, תיהנו מכל ביס.

7. הקפידו על תכולת סיבים גבוהה באוכל, כגון ירקות חיים ומבושלים במקום פחמימות ריקות, כתפוח אדמה. בנוסף, כיום ניתן לרכוש מצות קלות ומצות מקמח מלא.

8. זכרו – כל כוס יין שווה לכ- 150 קלוריות. אם אתם מקפידים על מצוות שתייה של 4 כוסות יין, שימו לב כי כוס יין היא 150 מ"ל בלבד. על מנת לחסוך קלוריות, אל תוסיפו משקאות מתוקים והקפידו על שתיית מים בלבד.

9. קינוחים – כל עוגיית קוקוס או שקדים עשירה בקלוריות רבות. העדיפו כפית מעוגה ללא קרם או עוגיות על בסיס מרנג עם מעט סוכר ודלות בשומן.

10. היו פעילים – הוסיפו חצי שעה של פעילות אירובית יומית אינטנסיבית לכל אחד מימי החג. זכרו כי גם הליכה, עלייה במדרגות וניקיון הבית נחשבים.

ליל הסדר והחג הם זמנים מצוינים לחגוג עם משפחה וחברים. בזמן השיחות שלכם איתם, שנו את המנטרה שלכם – במקום לומר 'אחרי החגים…', התחילו בהרגלים טובים כבר מהיום, ממש מעכשיו: אכלו בריא והישארו פעילים ככל האפשר לאורך כל החג, תכננו מראש והיו ריאליים ובצעו תיאום ציפיות עם עצמכם לגבי התזונה והמשקל שלכם.

חג שמח.

 

מאת: דניאלה קאופמן, דיאטנית קלינית – אתר אינפומד

1 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.