הח"כ מחד"ש ביזה את הרב קוק: "הוא היה גזען מביש"

בנאומו אמר כסיף בין היתר כי "משנתו (של הרב) נגועה היתה מיסודה בתורת גזע מבישה"

ח"כ עופר כסיף (חד"ש-תע"ל)  פער פיו במהלך נאום הבכורה במליאת הכנסת כנגד  הרב אברהם יצחק הכהן קוק  כאשר התבטא ואמר כי משנתו הייתה נגועה מיסודו בתורת הגזע.

 

וכך התבטא כסיף:  "הרב קוק כאשר כתב ש"ראויה האנושות שתתאחד כולה למשפחה אחת, וחדלו אז כל התׅגרות וכל המידות הרעות היוצאות מחילוקי עמים וגבולותיהם". אבל משנתו נגועה היתה מיסודה בתורת גזע מבישה ששמה לה את הקולקטיב היהודי כעליון על פני שאר העמים, כראשון בהיררכיה מדומיינת. מובן מאליו שהתכנית הפוליטית שנגזרה ממשנה נוראית זו, ואשר למרבה החרפה קנתה לה אחיזה במסדרונות השלטון בואכה לשכת ראש הממשלה, סותרת במהותה כל כבוד אנושי. למעשה, שום היררכיה (גזעית, לאומית, מגדרית, או מעמדית) לא יכולה לכבד את האדם ולראותו כחלק מעיקר אנושי. רק שוויון אמיתי, עמוק ומלא יכול לבטא כבוד שכזה ולהבטיח את מימושו הלכה למעשה. לכך נדרשת משנה פוליטית מקיפה: אידיאולוגיה ופרקטיקה מהפכניות השמות את האדם במרכז – לא את הלאום, לא את המדינה, לא את האדמה, לא את הדת. את האדם באשר הוא אדם. את זה מצאתי כבר לפני שנים בסוציאליזם המרקסיסטי."

עו"ד איתמר בן גביר, מעוצמה יהודית באיחוד מפלגות הימין, הגיש לפני מספר דקות לוועדת האתיקה תלונה נגד עופר כסיף, שביזה בנאומו הראשון בכנסת את הרב אברהם יצחק הכהן קוק.

בנאומו אמר כסיף בין היתר כי "משנתו (של הרב) נגועה היתה מיסודה בתורת גזע מבישה".

בתלונתו כתב עו"ד בן גביר כי מעבר לבורות שכסיף מגלה, ומעבר לעובדה שאדם כמוהו לא ראוי לתואר ד"ר וכדאי לו לקרוא ספר של הרב קוק לפני שהוא פוצה את פיו, הרי שעצם העובדה שכסיף מרשה לעצמו לבזות את אחד מגדולי הרבנים החשובים שהיו לנו במהלך הדורות ושהרבה בזכותו אנחנו כאן, היא בבחינת התנהגות שאינה הולמת חבר כנסת. להבדיל אלף אלפי הבדלות כסיף לא היה מעז לתקוף מעל דוכן הכנסת איש דת מוסלמי או נוצרי והפגיעה במורנו ורבנו, הרב קוק, היא צעד שאסור לשתוק עליו ועל וועדת האתיקה להתערב ולהעניש את כסיף.

בן גביר גם מזכיר שהוא היה הראשון שביקש לפסול את כסיף, אך בית המשפט העליון הגן על כסיף ועל יתר שונאי ישראל בכנסת.

 

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *