יתומים היינו: שידור חי – החלה הלווית מרן הגר"נ קרליץ זצוק"ל – סיקור מקיף

עדכון חי ושוטף ממסע הלוויה בעיר בני ברק, תמונות ותיעודי וידאו יעודכנו לאורך כל מסע הלוויה

הלוויתו של פוסק הדור הגאון הגדול הרב ניסים קרליץ זצוק"ל החלה לפני זמן קצר בעיר בני ברק, כאן באתר 'אקטואליק' נעביר עדכונים שוטפים ממסע הלוויה, וההספדים.

11:05 עדכוני תנועה- הלווייתו של הרב ניסים קרליץ זצ"ל , שתתקיים היום בבני ברק – 22.10 שעה 11:05 רחוב רוזנהיים ממזרח למערב נסגר לתנועת כלי רכב .

11:15 ההתארגנות ללוויה מחוץ לחדר הטהרה במעיני הישועה נמצאים נאמן ביתו ר' שייקה קרליץ וכן יו"ר ועד הישיבות הגרח"א קופמן, הגר"נ קרליץ זצ"ל כיהן כנשיא הועד רבות בשנים.

11:15 כעת בקול ברמה גל פתוח לסיקור לוויתו של מרן הגאון רבי ניסים קרליץ זצוק"ל – להאזנה: http://www.kol-barama.co.il/live/

11:25 ראש הממשלה נתניהו שיגר כעת הודעת אבל על לכתו של הגר"נ קרליץ זצ"ל. ״דואב על לכתו של גאון התורה הרב שמריהו יוסף נסים קרליץ זצ"ל – אחד מענקי פסיקת ההלכה בדורנו. אישיותו הייחודית ובקיאותו המפליגה בספרות התורנית וההלכתית העמידו רבבות תלמידים שממשיכים את דרכו, מתוך מחויבות איתנה לעם היהודי ולמורשת״.

11:50 לוויית מרן פוסה"ד הגר"נ קרליץ זצוק"ל – דגל התורה – תח"צ (11:45): מעתה ועד סיום מסע הלוויה – אין איסוף ואין פיזור בבני ברק. כל קווי התח"צ נוסעים על ציר ז’בוטינסקי וכביש 4.

12:00 הגר״ח קנייבסקי הורה לעיריית ב״ב לדחות בשל האבל על הגר״נ קרליץ למועד אחר את האירוע המוזיקלי שתוכנן ליום חמישי הקרוב עם מוטי שטיינמץ לסיום בין הזמנים.

12:04 המיטה של מרן זצוק"ל יוצאת הרגע לדרכה מבית חולים מעייני הישועה.

12:10 ההמונים מתקבצים בבני ברק: תמונות ראשונות ממסע ההלוויה כעת בב"ב – צילום: גבריאל ירושאבסקי – תיעוד מבצעי איחוד הצלה


12:28 מסע הלוויה של הגר"נ קרליץ: המיטה בדרכה מבית החולים מעייני הישועה לצומת הרב כהנמן – רבי עקיבא. בבית החולים ליוו את המיטה הגרב"מ אזרחי והגר"י זילברשטיין.

12:40 תמונות נוספות ממסע ההלוויה – צילום: יואל רוזנטל תיעוד מבצעי איחוד הצלה


12:50 ראש ישיבת פונוביז'מרן הגר״ג אדלשטיין מספיד כעת בהלוויה בב״ב.

12:53 שר התורה הגר"ח קניבסקי יצא מביתו, ספדו עד כה: בנו הגרא"י, ראש הישיבה הגר"ג אדלשטיין וכעת הגרב"ד פוברסקי. ראש העיר ומזכיר המועצג"ת אברהם רובינשטיין צפוי להודיע על מינוי חתנו הגר"מ לובין לרב שכונת רמת אהרן.

12:58 הגר"ד לנדו שהיה צפוי להספיד בלוויה לא יספיד ככה"נ לאחר שרכבו נחסם על ידי שוטרים ברחוב חזון איש ולא הורשה לעבור. צילום רשת רוטרניק.

13:03 דוברות איחוד הצלה – מחוז מרכז: באיחוד הצלה מאבטחים כעת את שלומם של הרבבות במסע הלווית מרן הגר"נ קרליץ זצ"ל כעת בבני ברק. עד כה טופלו כ-15 מקרים. מרביתם מקרים של נפילות מגובה (חלקם ילדים) שהסתיימו באורח נס בפצועים באורח קל. דובי מייזל סמנכ"ל מבצעים של איחוד הצלה מסר: "אני קורא למשתתפים להימנע מטיפוס על גדרות, סוכות, או תחנות אוטובוס מה שלמרבה הצער גורם לנפילות מגובה. אמבולנסים וניידות טיפול נמרץ של איחוד הצלה בסיוע צוותי הרפואה של איחוד הצלה מרחבי הארץ מאבטחים את שלומם של משתתפי מסע ההלוויה.
צילומים ממסע ההלוויה : דוד לף – תיעוד מבצעי איחוד הצלה.


13:06 דוברות המשטרה (מרחב דן): עדכוני תנועה- הלווייתו של הרב ניסים קרליץ זצ"ל, בעקבות מסע ההלוויה המתקיים כעת בבני ברק, נחסמו לתנועה כלי רכב הרחובות הבאים: רחוב רבי עקיבא – שני הכיוונים, רחוב חזון איש – שני הכיוונים, רחובות הירדן, שפירא, נפחא, השלושה, חבקוק וריינס נחסמו      לתנועה לכיוון דרום. שוטרי משטרת ישראל נמצאים לאורך הציר ושומרים על בטחון המשתתפים. הציבור מתבקש להשמע להוראות השוטרים ולהימנע מהגעה לאזור.

13:20 ראש העיר בני ברק אברהם רובינשטיין הכתיר כעת במסע ההלוויה את הגאון רבי מנדל לובין לרבנות השכונה וזאת על פי צוואתו של הנפטר זצ"ל. כעת קדיש, ההלוויה יוצאת.

13:24 מרן שר התורה הגר"ח קניבסקי הגיע כעת למתחם ההספדים מיד עם סיום מרן הגרב"ד פוברסקי את ההספד. חתנו ראב"ד בני ברק הגר"ש רוזנברג החל בהספדים. כשל רציני של המארגנים בליווי למרן גאון ישראל הגר"ד לנדו להגעתו להספד שנתקע למעלה משעה – אליהו ארנד עוזרו של סגר"ע הזעיק ליווי משטרתי שפילסו את דרכו למעמד.

13:30 מסע ההלוויה כרגע ברחוב חזון איש פינת נחמיה, עשרות אלפים אחר מיטתו של מרן זצוק"ל.

13:45 יו״ר ש״ס השר דרעי הגיע להלוויתו של זקן ההוראה הגאון רבי ניסים קרליץ זצוק״ל

13:55 מסע הלוויה מגיע לבית החיים שם נערכו בשעה האחרונה להכנסת המיטה ללא עיכובים. בית החיים פונוביז' עמוס באלפי משתתפי הלוויה שהגיעו לשם בזמן ההספדים.

14:15 עדכוני תנועה- הלווייתו של הרב ניסים קרליץ זצ"ל , בבני ברק רחוב חזון איש סגור לתנועה לשני הכיוונים. יתר הצירים נפתחו לתנועה.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *