אוכלים שקדים? הכירו היתרונות הבריאותיים של השקד

שקדים בריאים למרות אחוזי השומן הגבוהים שלו, הם מוגדרים כשומנים בריאים ויוצרים תחושת סיפוק לזמן ממושך לאחר אכילתם, למה כדאי לצרוך 8-10 שקדים כל יום?

שקדים הם זרע מפרי עץ השקד השייך למשפחת הוורדיים, אשר ניתן לאכול אותו בצורות שונות: גולמי, קלוי או טרי ישר מהעץ לאחר הסרת קליפתו הירוקה. לשקדים מספר יתרונות בריאותיים חשובים; יכולת שמירה על הלב הודות לריכוז גבוה של שומן בלתי רווי, חיזוק העצמות, סיוע בשליטת רמות הסוכר בדם, מניעת מומים בעוברים, ירידה במשקל ועוד. בכוס 1 של שקדים ישנן 529 קלוריות ו-11.5 גרם שומן, כשלפחות 7 גרם מתוכם הוא לא רווי ומועיל ללב.

לשקדים קלוריות רבות ואחוזי שומן גבוהים, אך הם מוגדרים כשומנים בריאים ויוצרים תחושת סיפוק לזמן ממושך לאחר אכילתם. בנוסף רמת הסוכרים בדם נשמרת טוב יותר מאשר לאחר אכילת מזונות דלי שומן, מכיוון שלאחריהן חוזרת ההשתוקקות לאכילת מאכלים נוספים. כמו כן, אנשים הצורכים שקדים לעיתים קרובות יותר מדווחים על גוף בריא יותר והורדת משקל משמעותית.

הכולסטרול הוא רכיב חיוני בגוף האדם ובעל תפקידים חיוניים רבים כגון: ייצור ההורמונים, ויטמינים, סטרואידים ועוד. יחד עם זאת, הימצאותה של רמת כולסטרול גבוהה בגוף עלולה להיות מסוכנת ומצריכה שינוי באורח החיים ובמיוחד בתזונה. על מנת להפחית את רמת הכולסטרול הרע מומלץ לצרוך שקדים ובעיקר עם הקליפה, מכיוון שהיא עשירה בנוגדי חמצון.

האקלים הישראלי וחשיפת ייתר לשמש פוגעים בעור ועלולים לגרום לנזקים שונים כמו קמטים, הזדקנות מוקדמת ואיבוד הברק. כדי למנוע השפעות חיצוניות על העור ולשמור על הלחות והשמנוניות הבריאה שלו, כדאי להשתמש בתכשירים המכילים שמן שקדים, כי אלו נמצאו יעילים ובריאים בגלל החומצה הלינולאית הנמצאת בו.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *