הידעת! ריצות ממושכות מקצרות תוחלת חיים

גם אתם התמכרתם לריצה? כדאי מאוד שתציבו לעצמכם גבולות. חוקרים אמריקנים גילו כי ריצות ממושכות של יותר מ-32 קילומטר בשבוע מקצרות את החיים. השערת החוקרים – ריצה ממושכת משנה את מבנה שריר הלב. כמה הם ממליצים לרוץ ברציפות בכל אימון?

לאחרונה נראה שכולם התחילו לרוץ. הרחובות והפארקים מלאים ברצים ובהתאם גם מתרבים אירועי הריצה השונים ברחבי הארץ, חלקם כוללים ריצות ארוכות במיוחד.
מחקר חדש שנערך בארצות הברית מראה שריצות ממושכות מדי מסוכנות ואף מקצרות את תוחלת החיים.
על פי נתוני המחקר, מי שאינו מבצע פעילות גופנית, וגם רצי מרתון, שניהם בעלי תוחלת חיים נמוכה. אלו שכן נהנים מהיתרונות הבריאותיים של הריצה הם הרצים במידה בינונית, עד שעתיים-שלוש בשבוע. הסיבה לכך, לפי החוקרים, עדיין עלומה, אולם הסברה היא ששריר הלב משנה צורתו אל אצנים "כבדים", מה שגורם לבעיות לבביות. בהתאם לנתוני מחקרים נוספים מהעבר, ברור כי מופרכת הטענה הנושנה באשר לפעילות גופנית שלפיה "כמה שיותר – יותר טוב".
הממצאים מראים כי אלה שרצו למחקרים הארוכים ביותר ובזמן הממושך ביותר היו בעלי תוחלת חיים קצרה בהשוואה לאנשים שלא עסקו כלל בפעילות גופנית. מנגד, תוחלת החיים הארוכה ביותר נמצאה בקרב אלה שהקפידו על ריצה כפעילות גופנית אך רצו פחות מ-32 קילומטר בשבוע.
כך או כך, המליצו החוקרים שלא לרוץ יותר משעה בכל אימון.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.