הידעת!

למה לי לאכול דובדבנים, בעונת הקיץ הדובדבנים קורצים אלינו אדומים ועסיסיים מכל ירקן ברחוב ובסופר, כמה דברים חשובים על תרומתם לבריאותינו

"הדובדבן מכיל ריכוז גבוה של נוגדי חמצון שונים הידועים שהם עוזרים כהגנה על הגוף",  דובדבנים גדלים בישראל באזורים הקרים של רמת הגולן. הדובדבן מכיל כמויות גבוהות של נוגדי חימצון כגון לוטאין ובטא קרוטן. נוגדי החימצון עוזרים לגוף להלחם בתהליכי הזדקנות, תהליכי סרטן, אלרגיה וחיזוק מערכת החיסון. כמו כן, הדובדבנים עשירים בוויטמין C ובסיבים תזונתיים ויש בהם אשגלן, ברזל, זרחן ומעט סידן וויטמינים מקבוצת A ו-B".

למיץ דובדבנים מיוחסת ברפואה העממית השפעה משככת כאבים, והם ידועים כמכילים חומר דימוי הורמון מלטונין, שאכילתם גורמת לשיפור איכות השינה.

מומלץ לשמור על הדובדבנים במקרר.

קלוריות – בכוס דובדבנים יהיה 10 – 15 דובדבנים, כלומר דובדבן אחד מכיל 4 – 6 קלוריות.

בדובדבנים יש סיבים תזונתיים – הסיבים חשובים להפעלה תקינה של מערכת העיכול. הם תורמים למניעת עצירות, שיפור תחושת השובע, הפחתה ברמות כולסטרול וסוכר, ומניעת סרטן.כוס דובדבנים מכילה 3 גרם סיבים תזונתיים ( כמו כוס דגני בוקר מועשרים בסיבים)

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.