הידעת?

למה כדאי לאכול יוגורט? כי הוא מקור מצויין לסידן ולחלבון, מסייע בבנית עצם ובניית שריר לאחר פעילות גופנית. הידעת? צריכת חלבון לאדם בריא עומדת על 0.8 גרם חלבון לק"ג בנשים ובגברים בגילאים הבוגרים

יוגורט הוא מזון עתיק שהיה חלק מהתזונה האנושית במשך אלפי שנים. תהליך הכנתו כולל החמצת חלב בעזרת חיידקים ידידותיים. את היגורט ניתן לאכול כחלק מארוחת הבוקר, כתחליף לגלידת שמנת, כבסיס לרוטב לסלט ואפילו כתחליף לחלק מהשומן במתכוני מאפים מסויימים.

יוגורט הוא מקור מצויין לסידן ולחלבון, וכן למינרלים ולוויטמינים, לכן מומלץ לשלב אותו בתזונה בריאה ומאוזנת, שיכול לתרום לנו לאורח חיים בריא, ומחקרים רבים מצאו כי ליוגורט השפעה מיטיבה על הבריאות, כנראה בגלל שהוא מציע תכולת שומן נמוכה והרבה חלבונים, סידן וחיידקים פרוביוטיים.

ליוגורט יתרון נוסף שיש בו מקור לחיידקי מעי טובים החשובים לבריאות מערכת העיכול. חיידקים אלה מסייעים במקרה של עצירות ובעיות עיכול, החלבון מסייע בהתמודדות עם צרבות, והסידן חיוני לבניית העצם ומסייע באיזון לחץ הדם ובירידה במשקל.

ארוחת בוקר מומלצת לאחר אימון לשמירה על תחושת שובע לאורך היום. השילוב בין החלבון של היוגורט לסיבים התזונתיים ישמרו עיכול תקין ועל איזון רמות הסוכר בדם. כדי לקבל מנת סיבים ניתן להוסיף ליוגורט סובין/ ברנפלקס. אפשרות להוסיף ליוגורט אגוזים ופרי למי שמעדיף גירסה מתוקה.

אכילת יוגורט בערב, בעיקר אם לפני כן מבצעים פעילות גופנית, יכולה לעודד בניית שריר בזמן השינה.

 

 

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.