היה חרם? מכירות המילקי עלו בכ-15%

המכירות של מעדן השוקולד שעמד במוקד המחאה המחודשת עלו למרות שהמוצר לא הוזל בשופרסל ומגה המהוות כמחצית מהשוק ■ מחיר המילקי בישראל גבוה פי ארבעה ממחירו בגרמניה ■ "מחאת ברלין" מסוגלת לצבור תאוצה?

12/10/2014, 09:19

מאז הכרזת החרם על מילקי, מעדן השוקולד של קבוצת שטראוס, עלו מכירותיו בשיעור של כ-15% ברמה ארצית. כך עולה מנתונים שהגיעו לידי "גלובס". העלייה במכירות המילקי התרחשה על רקע הוזלת המוצר בחלק מרשתות השיווק לשקל אחד בלבד ולמרות שהמוצר לא הוזל בשתי רשתות השיווק הגדולות בישראל – שופרסל ומגה המהוות כמחצית מהשוק. ‏

ברשתות שהוזילו את המילקי – רמי לוי שיווק השקמה, חצי חינם, ויקטורי ויוחננוף – מכירות המילקי הוכפלו ואף שולשו. רשת מחסני השוק שהורידה את מחיר המילקי ל-90 אגורות, הפסיקה את המבצע ביום שישי האחרון. ‏

נזכיר כי יוזם חרם הקוטג' ב-2011, איציק אלרוב, קרא להחרמת המילקי על רקע חשיפת מחירו של מוצר דומה בגרמניה – מעדן שוקולד עם קצפת – הנמכר במחיר של 90 אגורות בלבד. מכאן, שגם בהנחה שבגרמניה היו גובים 18% מע"מ על המזון ולא 7% הנגבים שם, הרי שמחירו של המילקי היה כ-1 שקל בלבד – כשליש ממחירו לצרכן בישראל העומד על 2.9 שקל.

זאת ועוד, מעדן השוקולד המקביל בגרמניה מכיל 200 גרם ואילו בישראל גודלו של המילקי 133 גרם בלבד. במידוד הכמויות ובהשוואת המע"מ, מחיר המילקי בישראל גבוה פי ארבעה ממחירו בגרמניה. ‏

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.