היום: יום עיון לח"כים החדשים – וגישה לאפליקציה ייחודית

הח"כים החדשים מתחילים לעבוד – ויממה לפני השבעתם הם יעברו הבוקר יום עיון בכנסת, בסיומו יקבלו גישה לאפליקיציה שפותחה עבורם

הח"כים החדשים מתחילים לעבוד: יממה אחת בלבד לפני טקס ההשבעה שייערך  מחר במליאת הכנסת, יגיעו היום 49   הח"כים החדשים למשכן כדי להשתתף ביום הכשרה מיוחד שנועד לתת להם מידע ראשוני על הליכי החקיקה, נוהלי העבודה ומערך השירותים שיעמדו לרשותם.

בסוף יום ההכשרה יקבלו הח"כים גישה לאפליקציה מיוחדת שפיתחה עבורם חטיבת המידע של הכנסת  הכוללת, בין השאר, את כל המידע  על הכנסת, מחלקותיה, אנשי קשר והנחיות.

יום ההכשרה יחל בשעות הבוקר במפגש באודיטוריום עם יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין, וכן עם המנכ"ל  אלברט סחרוביץ'. לאחר מכן יציגו בפניהם עובדים בכירים בכנסת את האמצעים שיעמדו לרשותם, וכן את תנאי העבודה שלהם – קרי: שכר, עוזרים פרלמנטריים, רכב ולשכה.

מזכירת הכנסת, ירדנה מלר-הורוביץ, תציג בפני הח"כים את מגוון הכלים הפרלמנטריים שיועמדו לרשותם, כדי להשפיע על סדר היום הציבורי  ובהם הצעות חוק, שאילתות, הצעות  לסדר, נאומים בני דקה. היועץ המשפטי לכנסת, עו"ד איל ינון, יסקור את פעילות מחלקת הייעוץ המשפטי והליכי החקיקה. קצין הכנסת, יוסי גריף, ידבר על סידורי ביטחון  ואבטחת משכן הכנסת והח"כים. ראש  חטיבת קשרי ציבור, יותם יקיר, יציג את אגף טקסים ואירועים במשכן והפעילות הבינלאומית של הכנסת, והדובר שמוליק דהן ידבר על מערך הדוברות של הכנסת ועל הקשר עם  התקשורת. בד בבד, יקבלו הח"כים מידע על פעילותם השוטפת של משרדי הממשלה ועל פעילותה של יחידת  כת"ף, האמונה על הפיקוח הפרלמנטרי על הממשלה.

בשעות הצהריים, עם תום ההרצאות ייצאו הח"כים החדשים לסיור במשכן, בהדרכת מזכירת הכנסת. תחנות הסיור יכללו את ועדות הכנסת, חדרי הסיעות והמזנונים. בהגיעם לאולם המליאה, יציגו בפניהם את מקום מושבם ואף יסבירו להם כיצד פועלת מערכת ההצבעה הממוחשבת.

מנכ"ל הכנסת אומר כי "מטרתו של יום העיון לאפשר לח"כים כניסה יעילה וחלקה להגשמת ייעודם למען הציבור". מזכירת הכנסת אמרה כי "נפלה בחלקי זכות גדולה לפתוח צוהר בפני  הח"כים לכלי החקיקה, הפיקוח והעשייה הפרלמנטרית".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *