היום: משא ומתן עם המפלגות החרדיות

המו"מ הקואליציוני יימשך במהלך היום מול המפלגות החרדיות, וצוות המו"מ של הליכוד ייפגש היום עם נציגי יהדות התורה וש"ס. המאמץ הגדול: ליישב את סוגיית הגיוס מול ליברמן

המו"מ מגיע לחרדים: המו"מ הקואליציוני יעלה היום להילוך גבוה, לאחר שכמעט ולא התנהל במהלך ימי חול המועד.

צוות המו"מ של הליכוד בראשותו של השר יריב לוין ייפגש היום עם נציגי יהדות התורה וש"ס.

הבעיה המשמעותית ביותר הניצבת בפני שליחיו של נתניהו היא איתור הפשרה שתאפשר ל'ישראל ביתנו' של אביגדור ליברמן ולמפלגות החרדיות לשבת בממשלה אחת על אף המחלוקות סביב חוק הגיוס.

יצוין כי בשבוע שעבר פרסם 'ישראל היום' דיווח ולפיו יהדות התורה מציגה הצעת פתרון ולפיו לא ישונה חוק הגיוס שהתקבל על ידי מערכת הביטחון, וזאת כדרישתו של אביגדור ליברמן, ואולם לחוק תתווסף הצהרה נוספת ולפיה כל בחור שירצה ללמוד תורה יוכל להמשיך לעשות זאת.

בדיווח נאמר כי אנשי יהדות התורה קובעים כי הוספת סעיף כזה יכולה להיעשות גם היא על ידי מערכת הביטחון.

הבוקר פורסם ב'גלובס' כי ועדה מקצועית במשרד הביטחון תקבע נוסח חדש לחוק הגיוס, בהסכמת הנציגים החרדים. לפי גורם המעורה במו"מ, ליברמן לא יוכל להתנגד לשינויים שיקבלו גיבוי של הוועדה, אף שהצהיר שלא יסכים לשינוי פסיק בחוק.

יש לציין כי מלבד תפקידים, יהדות התורה צפויה לדרוש חיזוק בחוק לכך שבחורה שתצהיר שהיא שומרת שבת וכשרות תקבל פטור מצה"ל, מצב דומה להיום כשהמטרה למנוע טענות לפיהן בנות מקבלות זימון ללשכה למרות הצהרתן.

במפלגה אף צפויים גם לדרוש דרישות כמו חיזוק מעמד בתי הדין והרבנות וכן טיפול בתח"צ בערים חרדיות בפריפריה. גם חקיקה מיידית של החוק "הנורווגי" המורחב. ש"ס צפויה ליישר קו עם רוב הדרישות.

בעיה קלה נוספת אותה יצטרכו אנשי נתניהו לפתור קשורה לשר לשעבר אלי ישי. ישי טען בשבוע שעבר כי קיבל מראש הממשלה הבטחה ולפיה אם יוותר על ההתמודדות בראש 'יחד' ויעביר את תמיכתו ליהדות התורה, ובמידה ומפלגה זו תגיע בזכות פרישה זו ל-8 מנדטים ימונה הוא עצמו לשר בממשלה הבאה.

נתניהו עצמו לא התכחש לדבריו אלה של אלי ישי ואולם על פי הערכות השר אריה דרעי, יו"ר ש"ס, צפוי להטיל וטו על מינוי שכזה ולבלום את הכללתו של ישי בממשלה הבאה. כעת נותר לראות מה יעלה בגורלה של ההבטחה, במידה והיתה.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *