"היום מתעללים בדתיים, מחר יענו חרדים"

עו"ד איתמר בן גביר ל'קול ברמה': "הקטין שהתעללו בו וניסה להתאבד התחנן על חייו, אבל השופטים מתעלמים" {סערת עצורי דומא}

ההתעללות בעצורי דומא: ביום שלאחר הפרסום על ניסיון ההתאבדות של אחד העצורים, מאשים עורך הדין איתמר בן גביר את השופטים באטימות.

בראיון ל'קול ברמה' העיד בן גביר: "אותו קטין שהתעללו בו לא הגיע אתמול בפעם הראשונה לשופטים והתחנן על חייו בגלל התעללות והשופטים מתעלמים מהטענות שלו. אפשר לחלק את ישראל לשני חלקים מבחינת זכויות אדם לפני פרשת דומא ואחרי".

בן גביר הוסיף: "היום זו התעללות קשה בדתיים לאומיים, מחר זה גם יכול להגיע לעינויים לחרדים שיחקרו. נחצה פה גבול בכל מה שקשור לזכויות אדם. לא היה כדבר הזה במדינת ישראל".

כזכור, אמש דווח כי אחד החשודים בפיגוע הטרור היהודי בכפר דומא ניסה לשים קץ לחייו במהלך מעצרו – כך נחשף בדיון בהארכת מעצרם של החשודים בבית משפט השלום בפתח תקווה. החשוד העלה בדיון טענות נגד האופן שבו הוא נחקר. בדיון התברר כי הוא ניסה לחתוך ורידים.

החשוד סיפר לעורכי דינו כי ניסה לשים קץ לחייו: העצור סיפר כי עונה במהלך החקירה והביע רצון למות. "תנו לי רעל. אני לא יכול יותר", אמר.

הנער הציג את הסימנים בדיון בפני בית המשפט. בעקבות הדברים נבדק הנער בידי הפסיכיאטר המחוזי אשר הורה להציב השגחה צמודה עליו וקבע כי הוא נמצא בלחץ נפשי כתוצאה מהחקירה. עוד התברר כי הוא מטופל בכדורים בידי רופא בית המעצר בשל קושי בשינה כתוצאה מהחקירות והעינויים.

הנער המשיך וביקש טיפול רפואי לגב בשל המתיחות והעינויים, ופרץ בבכי תוך שהוא אומר "אני לא יכול יותר".

F120304ASY01

השופט אמר שישמע בדיון את טענות עורך דינו, אך הנער שעדיין היה תחת איסור מפגש עם עורך דין ענה כי "העורך דין לא יודע מה עושים לי. זה לילה שלם של התעללות. אמרתי להם 'תהרגו אותי, תביאו לי רעל', אני מתחנן כבוד השופט, אני לא יכול יותר.

"האם לבית המשפט יש דרך לשלוט על החקירה? עושים ממני קשת מהידיים ושמים אותי הפוך עד שנשרפות לי הידיים. אני מרגיש כאילו שורפים אותי עם מצית. כל יום זה עולה רמה ואני לא יודע מה יהיה מחר".

עו"ד עדי קידר מארגון חוננו, המייצג את החשוד, מסר בתגובה: "נראה בבירור כי נעשה נסיון אובדני והכל בעקבות אותם עינויים שהוא עבר בחקירות השב"כ". לדבריו, "זה דבר מזעזע שצריך להדאיג אותנו שמערכת המשפט היא שלובת זרועות עם הפרקליטות המשטרה והשב"כ". בארגון הוסיפו כי מדובר בגילויים מזעזעים ונוראים, אם כי בשב"כ טענו בשבוע האחרון כי החקירות נעשות על פי החוק וכי הטענות לעינויים הן "מסע השמצה".

משירות הביטחון הכללי נמסר כי הארגון הינו ממלכתי וכל פעולותיו מבוצעות על פי דין. "חקירות השב״כ מתנהלות בהתאם להוראות החוק והפסיקה, ונתונות לפיקוח היועמ״ש לממשלה, פרקליטות המדינה ובתי המשפט. הטענה כאילו אחד מהעצורים ניסה להתאבד-משוללת כל יסוד!".

1 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

  1. פגיעת שב"כ בדמוקרטיה עקב "טרור יהודי" תחולל קטסטרופה
    |
    התעללות בעצירים בעילה של "טרור יהודי" שוללת זכויות אזרח, חשובות ביותר, מכל היהודים הדתיים וקפוחם לעומת כל היהודים החלוניים, ואולי גם תחילתן של תגובות של מקופחים ע"י פעולות זעם שיובילו שוב לחקירות בשיטות לא דמוקרטיות לגלוי הטרוריסטים וחוזר חלילה במעגל רשע מתחזק והולך עד למלחמת אזרחים שתוביל אף לשואה למזה"ת כולו, ח"ו.
    ||
    ראשית, אזכיר שהתעללות בעצירים שאשמתם לא הוכחה, תוצאתה ההכרחית היא שבמעוט המקרים ההתעללות תקריב קרבנות שהם חשודים חפים מפשע, מעוט מהחשודים הפלסטינים הם חפים וכן יהיו מעוט מהחשודים היהודים.
    |
    שנית, אזכיר שהתעללות בעציר פוגעת לא רק בו. כל האזרחים שנראים לצבור כחשודים בכח (דתיים, למשל, כמוסבר לקמן) נשללות מהם לפחות הזכות לבטחון אישי מפגיעה והזכות להגנה מגביית הודאות שוא מפלילות.
    יתר על כן, הזכות למתוח בקורת על השלטון (היא הזכות שנותנת תקף מחיב לתוצאות הבחירות ועליה נאמר בבג"ץ שהיא חשובה מכל זכות אזרח אחרת) למרות חשיבותה המיוחדת, אף היא נשללת מהם, בעקבות הפרת האסור להתעלל בעצירים, שהרי אזרח חף מפשע שרוצה לחשוף עוולה שלטונית (כמו גם לנהל משפט נגד ידיד של שב"כניק), הדבר היחיד שאמור להבטיחו מפני נקמה שלטונית/שב"כית, בו או במקורבו, הוא האסור שחל על השב"כ להתעלל בחפים, שהוא, למעשה, האסור להתעלל בנחקר כלשהוא.
    |
    שלישית, אני מניח שהתעללות בעציר בעילה (גם אם מבוססת) של "טרור יהודי" אינה מאימת על חלוניים ואינה שוללת מהם זכויות אזרח כנ"ל, רק היהודים הדתיים יאלצו לחיות תחת שוט מונף זה.
    זאת, בגלל שהחוקרים מודעים לכך שאם תתגלה חפותו של קרבן שהוא חלוני אז הצבור יחשוד שהמעצר נעשה כאמתלה לנקמה בחף מפשע, ממניעים זרים, ויופעל לחץ צבורי לחקור ולטפל בחוקרים,
    לעומת זאת, אם הקרבן יהיה מן הדתיים (סטודנט למשפטים דתי מהרצליה, למשל) אז תהינה ידיהם של החוקרים המתעללים חפשיות, גם אם אינן נקיות, בגלל מודעותם לכך שגם כשישוחרר אותו דתי ללא אשום לא יתעורר חשד כזה ולא תתחולל סערה צבורית.
    ||
    ——— לדעתי, אסור לחצות את קו ההפרדה הנוכחי שמפלה בין חשודים ישראלים לבין חשודים זרים (פלסטינים) בענין התעללות בנחקרים (בהכרח גם בחפים, כאמור),
    זאת בגלל שלש סבות ——-
    ||
    סבה אחת היא האזון הנכון בין זכותם של בני אדם לבטחון מפני טרוריסטים לבין זכותם לבטחון מפני חוקרים:
    בהיות הפלסטינים זרים לעמנו, חסרי קשר אישי ליהודים, אין מקום לחשוד באנשי השב"כ שהם מתעללים בפלסטינים מסבות של נקמנות אישית או כדי לנקום ביריבים אישיים של ידידים אישיים שלהם או ביריבים של פוליטיקאים, אלא סביר שכל מטרתה של ההתעללות בעציר היא להציל מפעולות טרור.
    ודאי שסבה זו להתרת ההתעללות אינה תקפה כשמדובר באזרחים ישראלים, כיון שלהם יש קשר עם יהודים, ולכן יש לחשוד במניעים זרים כנ"ל של המתעללים בעצירים.
    |
    סבה שניה היא שמירת האמון של אזרחי המדינה בכך שהשלטון נבחר באופן דמוקרטי:
    אין לתוצאות הבחירות תקף מחיב, מוסרית, אלא אם הבחירות היו חפשיות, כולל חפש המידע על מעשיהם של נבחרים ושל מועמדים; ממילא מתחיב החפש למתוח בקורת על פוליטיקאים ולחשוף עוולות שלטוניות, ובגלל זה מתחיב בטחון של כל אזרח מפני התעללות של אנשי שב"כ בחפים שלוקחים חלק בבקרת כלפי השלטון שמוצגים לצבור כאילו נחשדו מסבות מוצדקות.
    גם סבה זאת תקפה רק להתעללות בנחקרים אשר להם זכות להשתתף בתהליך הדמוקרטי, ולא להתעללות בנחקרים זרים.
    |
    סבה שלישית היא מניעת קטסטרופה:
    פגיעה בחפים פלסטינים אמנם גורמת לפלסטינים תחושות פחד וקפוח, אבל הן לא יגרמו לפתיחה במלחמה בינינו לבין הפלסטינים, שהרי המלחמה אתם קימת בין כך ובין כך,
    לעומת זאת, מלחמת אזרחים בין היהודים החלוניים לבין היהודים הדתיים טרם נפתחה, ושלילת זכויות אזרח מהיהודים הדתיים לפני שנשללו גם מהיהודים החלוניים (כמוסבר לעיל) עשויה לעורר תחושות פחד וקפוח שבעקבותיהן תתחולל מלחמת אזרחים, לא בטווח הקצר, אלא בסופו של מעגל רשע של תגובות מרדניות ותגובות נגד של השלטון, בהסלמה מתמשכת.
    מלחמת אזרחים תגרור החלשה של המדינה עד לשמוש ב"בררת שמשון" ושואה של המזה"ת כולו.
    כך צפוי בפרט כשמבססים את שלילת זכויות האזרח מדתיים על הטעון ה"הומניסטי" שהאסור להפלות בין אדם לזולתו מחיב להשוות את מעמדם של היהודים הדתיים לזה של הפלסטינים, בני עם האויב, ולפגוע גם בזכויות האדם של הראשונים; לדעתי, אם מתיחסים לקבוצת אוכלוסייה כאל אויב אז צפוי שבמשך הזמן תחושת ההדרה תגרום לכך שהיא תגיב כאויב.

    כדור שלג מתגלגל |
    הגב