היערכות ברחבת הכותל המערבי לקראת תשעה באב

לקראת תשעה באב, יום בו מתאבלים על חורבן בתי המקדשות – בית מקדש ראשון ובית מקדש שני, נערכת 'הקרן למורשת הכותל המערבי' כמדי שנה לקליטתם של רבבות הנוהרים אל הכותל המערבי כדי לקרוא מגילת איכה ולומר קינות בסמוך למקום החורבן.
החל ממוצאי שבת ועד למחרת היום בשעות המאוחרות של הלילה יגיעו יהודים מכל העדות והחוגים לציין את היום הקשה במקום המסמל ביותר את החורבן.
מחזה מרגש של רבבות יושבים על הרצפה ומקוננים על חורבן בית ה' בכל הנוסחאות והמסורות, כראוי למקום המאחד ומלכד שאין בו מחיצות בין חוגים ועדות.
בגמר הצום תחלק הקרן למורשת הכותל המערבי שתיה ומזונות לאלו שמסיימים את הצום ברחבת הכותל המערבי.
ההיערכות תימשך עד השעות המאוחרות של הלילה ( כ- 2 בלילה) כשהמונים בראשות רבנים וגדולי תורה מגיעים למעמד קידוש הלבנה שנעשית ברוב עם במוצאי יום תשעה באב.
כוחות הצלה יוצבו במשך כל היום ברחבת הכותל המערבי להושיט יד ועזרה למי שיזדקק לכך.
משטרת ירושלים תאבטח את ההמונים הן ברחבת הכותל המערבי והן בדרכי הגישה אליו, והיא מבקשת לציין כי כל הדרכים מאובטחות והציבור יכול להגיע בבטחה לרחבת הכותל המערבי.
יצוין כי העיר העתיקה תיסגר לכניסת כלי רכב פרטיים ויש להגיע רק בתחבורה ציבורית.
רב הכותל המערבי והמקומות הקדושים הרה"ג שמואל רבינוביץ אמר כי "ימים אלו הם ימי חשבון נפש על הצורך לעשות כל מאמץ על מנת להשאיר את הכותל מחוץ לכל מחלוקת וסכסוך. לדרוש מעצמנו ומזולתנו להגיע אל הכותל מתוך ענווה ואחדות, קדושה והתרוממות רוח. בימים אלה, ימי בין המצרים, נזכיר לעצמנו כי בית המקדש השני נחרב בעוון שנאת חינם, ובית המקדש השלישי ייבנה בזכות "אהבת חינם"."

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *