הכירו את פורום המומחים שיעזרו לחרדים שפוטרו או הוצאו לחל"ת

פורום מקצועי של מומחי תעסוקה התכנס במתחם העסקים 'מרכז אחים' בבני ברק, ביוזמת ארגון 'אחוות תורה', לטובת היגוי וייסוד מטה סיוע מיוחד שיעסוק במציאת פתרונות תעסוקה וסיוע ללומדי אחוות תורה שהוצאו לחל"ת או פוטרו וכן בעלי עסקים עצמאיים שנפגעו כלכלית בתקופת הקורונה

פורום מקצועי של מומחי תעסוקה התכנס במתחם העסקים 'מרכז אחים' בבני ברק, ביוזמת ארגון 'אחוות תורה', לטובת היגוי וייסוד מטה סיוע מיוחד שיעסוק במציאת פתרונות תעסוקה וסיוע ללומדי אחוות תורה שהוצאו לחל"ת או פוטרו וכן בעלי עסקים עצמאיים שנפגעו כלכלית בתקופת הקורונה, ובמקביל העמקת המעטפת התורנית לעובדים ובעלי עסקים חרדים שלא זכו לקבוע עיתים לתורה ומחפשים מסגרת קהילתית תורנית תומכת.

במפגש הראשון, מתוך סדרת מפגשים שייערכו בחודשים הקרובים, השתתפו: מנכ"ל אחוות תורה, זאב קשש; מנכ"ל מרכז אחים, אהרן גפני; סמנכ"ל ומנהל קשרי מעסיקים והכשרות ב'מיזם למעשה', שלום בוקובזה; חבר מועצת עיריית בני ברק ומחזיק תיק תעסוקה, ישראל הפטקה; מנכ"ל מרכז הכוון תעסוקתי בני ברק, דוד שכטר ומנכ"לית הקואליציה לתעסוקת חרדים, חביבה אייזלר.

המשתתפים הציגו תחילה את פעילותם בתחום התעסוקה למגזר החרדי והניחו על השולחן הצעות מגוונות לטובת סיוע פרטני מיוחד ללומדי אחוות תורה ברחבי הארץ. בין הנושאים שנדונו, בלטו ברלוונטיות שלהם הסיוע לעצמאים באמצעות מתן הלוואות מיוחדות ללא ריבית, ליווי עסקי ארוך טווח ללא עלות, קורסים והכשרות מקצועיות ללא עלות ופתרונות רבים נוספים שייבחנו בזמן הקרוב על ידי הנהלת אחוות תורה יחד עם חברי צוות ההיגוי המקצועי שהוקם למטרה חשובה זו.

מנכ"ל רשת אחוות תורה זאב קשש הודיע על כוונתו לסייע בפתרונות תעסוקה הולמים ללומדים שהוצאו לחל"ת או פוטרו ממקום עבודתם בתקופת הקורונה, כחלק ממעטפת רחבה של מיזמים ופעילויות שנועדו לסייע ללומדים ובני משפחתם, הן בהיבט הרוחני והן בהיבט הגשמי, מתוך תפיסה שבהיעדר קמח לא תהיה תורה.

לאחרונה, קשש שיגר הודעה אישית ללומדי אחוות תורה: "כמנכ"ל חדש שנכנס לתפקידו לפני חודשים ספורים, יש לי תוכניות רבות לפעול על מנת לסייע ללומדי אחוות תורה ולהמשיך את פיתוח הארגון בהקמת סניפים נוספים ובפעילויות רבות ומגוונות. אשמח להכיר אישית את כלל החברים והלומדים של אחוות תורה, ואני זמין לכל פניה בנייד האישי ובמייל".

סקר מיוחד שצורף להודעה ביקש לבחון את השלכות הקורונה על מצב התעסוקה של לומדי אחוות תורה והתעניינות מצידם לסדנאות העשרה והרצאות בנושאים מגוונים, הן ללומדים והן לבני ביתם. מהסקר עלה כי רבים מלומדי אחוות תורה הוצאו לחל"ת, פוטרו ממקום עבודתם וחלק מהעצמאים נתקלו בקשיים תזרימיים המאיימים על העסק שלהם – מה שהוביל את מנכ"ל הארגון ליזום את מפגש הפורום המקצועי והקמת הזרוע שתסייע בסייעתא דשמיא ללומדי אחוות תורה גם בתחום התעסוקה.

1 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. יוזמה חשובה ביותר של אחוות תורה

    מדהים!! כל הכבוד לרב זאב קשש שמוביל מהפך בארגון אחוות תורה, והופך אותו לארגון מוביל ומשמעותי ביותר בקרב משפחות החרדים העובדים לפרנסתם.

    משה עציון |
    הגב