הכל על צניעות כיסוי ראש ופיאות. מסכימים איתה?

7 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

  1. לכיסוי ראש יש שני סיבות אחת שתראה כנשואה שלא יכשלו בה גברים והשניה ששיער הוא דבר נאה ומושך

    הפאות של היום לא עוזרות לשני הדברים הנ"ל

    בתיה |
    הגב
  2. גבר לא אמור לפי הפאות של היום להתחיל לנחש האם זו פאה או שערה?

    הפאות יפות יותר משיער וכתבתך חסרה בהרבה ענינים שאינני יודעת האם השמטת בכוונה

    א |
    הגב
    • לכל המגיבים הבורים ועמי הארצות

      ובכן, הגבר כלל לא אמור להסתכל על האשה, ולנחש אם מדובר בפאה או שיער. זה דבר ראשון.

      דבר שני, גם אם הוא מסתכל, זה לא משנה שהוא לא יכול להבדיל, כי איסור "מראית העין" לא שייך בדבר נפוץ ושכיח, והפאה היא מאוד נפוצה, וזה כמו אחד שמתגלח במכונת גילוח, שאף אחד לא חושד בו שהוא מתגלח בתער. כך שאין לזה שום יסוד בפוסקי ההלכה, ש"נשואה צריכה להיראות נשואה". זה קשקוש.

      דבר שלישי, גם בפאות "של היום" אפשר לזהות אם רוצים, לפי הגובה של הפאה יותר מהראש, וכן לפי תסרוקת הפאה, וכן לפי העובדה שרוב הרווקות אוספות את השיער (למרות שהן לא חייבות).

      דבר חמישי, לגבי "אמותינו הקדושות"… הן בוודאי לא חבשו מטפחת, בוודאי לא מטפחת "של היום" שלא מכסה את הראש וכל רגע מחליקה מהראש. בשולחן ערוך, רמב"ם, כתוב במפורש שהיוצאת עם מטפחת צריך לגרשה ואין לה כתובה… כמו כן מובא בגמרא (כתובות דף עב, "קלתה").

      אשתו של הרב עובדיה כפי שאפשר לראות בתמונות, גילתה לפעמים שליש או חצי מהראש וזאת התוצאה של חבישת מטפחת, היא מחליקה מהראש וצריך להחזיר כל רגע (תארו לכם חצאית שכל רגע נופלת…)

      אגב גם הרב עובדיה שהתיר שתי אצבעות (היתר מאוד דחוק, רק הגר"מ פיינשטיין הסכים איתו, כל הפוסקים אסרו זאת בתוקף ואין לזה מקור בחז"ל) התיר גם פאה לפעמים, אפילו לנשואות במקרים מיוחדים (כמו אחת שלא מצאה חן בעיני בעלה עם מטפחת. וכו'. ראו בספר מעיין אומר חלק ט) וכן התיר לגרושות ואלמנות את "הפאות של היום"…

      דבר אחרון לסיום, מי שקצת מעיין בספרי הפוסקים מלפני 500 שנה ומטה, רואה שכולם דיברו על פאה העשויה משיער טבעי וקשה מאוד להבחין בינה לבין שיער רגיל (וזאת בדיוק הסיבה שאסרו זאת… משום מראית העין) ולא היה מושג של "פאת קש".

      המושג הזה השתרש כי מסתכלים היום על הפאה של הסבתא שלא חפפה את הפאה במשך 50 שנה… כל פאת קאסטם תהיה "קש" בצורה כזאת.

      לכו ללמוד!

      שלמה |
      הגב
  3. אם לפי דבריך צריך לשים פאה שרה רבקה רחל ולאה היו עם פאה?????

    כל אמותינו הקדושות וכל צדיקות הדור הקודם היו עם כיסוי ראש קרי מטפחת משמע שטענתך חסרת כל בסיס… כמו כן אשתו של הרב עובדיה היתה עם כיסוי ראש וראו מעט משערות ראשה… וודאי לרב עובדיה היה דעה הרבה יותר זכה ונקיה מאשר רצונך לללבוש פאה

    אחת |
    הגב
    • כל גדו"י אסרו את הפאה שנמצאת היום ואם בכ"ז הינך מעונינת בפאה עליך לחבוש פאת קש

      לא נראה לי שזה יקרה בקרוב ממליצה לך לבדוק בעיון את ההלכה ולראות שדבריך לוקים בחוסר ובלבול שעירבבת בין כל מיני דברים שלא קשורים אחד לשני וחבל מאוד

      דינה |
      הגב
    • לשלמה האם הינך חולק על הרב אלישיב ח"ו???

      במהלך שיעורו של הר' אלישיב זצ"ל במסכת שבת בערב יום שני כ"ח תשרי תשס"ט אמר: "הפאות שאותן חובשות היום נשים הרי הן איסור גמור כמו שיש כאלו שהולכות פרוע ראש זה איסור גמור" וכאחד התלמידים שאל האם אישה עם פאה עוברת על דת יהודית ותצא בלי כתובה השיב הגר"ש בחיוב וכששאלו אחד המשתתפים איך לבשו בזמן הגמרא פאות משיער טבעי הנאה יותר משיערה האמיתי ? השיב הגר"ש היה לזה מראה גרוע יותר מה שיש היום זה ערווה זה נראה כמו שיער אמיתי ואין שום צד להתיר פאות נוכריות …
      והמגישה שדיברה בשבח הפאות עושה מפאתה כעין קוקו או צמה ונראת כרווקה האוספת כך את שיערה ………

      נחמה |
      הגב
      • מאיר

        לא צניעות ולא נעליים (וכל אחד מבין שרווקה בת 20 עם שיער יפה פטורה מכיסוי ונשואה בת 80 עם שיער מכוער חייבת בכיסוי), הענין הוא קללה שהתקללה חוה שתהיה "עטופה כאבל". זוהי גזירת הכתוב שנשואה חייבת לכסות, אין לזה שום טעם, אלא ע"פ הסוד כפי שהזכירה דנה ורון.

        מי שחושב שהכיסוי נועד "שתיראה נשואה" הוא פשוט לא יודע גמרא מפורשת, רמב"ם ושולחן ערוך. הגמרא אומרת ש"בנות ישראל" צריכות לכסות את הראש, משמע גם רווקות וגם נשואות, וכן רמב"ם ושולחן ערוך נקטו לשון "אחת פנויה ואחת אשת איש". אין שום רמז, אפילו רמז דק, שהכיסוי נועד להבדיל בין נשואה לרווקה.

        ומי שחושב שהכיסוי נועד לכסות שיער "יפה ומושך", שיסביר מדוע זקנה חייבת בכיסוי, ומדוע רווקה פטורה מכיסוי, ומדוע הפוסקים של ימינו כתבו שמותר ללמוד מול שיער של אשה נשואה שרגילה לגלות אותו, כי אין בו שום דבר שמעורר הרהור.

        ומי שמנפנף בתרגום עלוב מיידיש של שיעורו של הגרי"ש אלישיב, הנה התמליל מפגישתו עם העסקנים שתועדה בוידאו:

        לשאלת השואל "רוב בנות ישראל הכשרות נוהגות בפאה. זה בסדר גמור או לא"? ענה הרב "יש פאה שהיא כשרה, ויש שהיא לא כשרה". ושוב הקשה השואל, "זה בסדר גמור או לא? זה לכתחילה או לא"? ונענה "היה פעם גדול הדור… כאשר הגיע כאן לארץ, התנו עמו ואמרו לו 'הסכת ושמע, רבי, בירושלים לא הולכים עם פאה'… הוא אמר, אם כן אני לא נוסע לירושלים, אני נשאר כאן. הם הסכימו והוא עלה לירושלים עם הפאה. מה, ר' איצלה גר עם אשה בדיעבד? הפאה של אשתו היתה כשרה למהדרין"

        הסיבה לכיסוי הראש נמצאת בעירובין דף ק |
        הגב