הלברטל, המצב אבוד. הדרך לנשים החרדיות – נסללה

הפעילה החרדית עו"ד רבקה שוורץ עונה לטור החריף של דב הלברטל שפורסם אתמול ב'אקטואליק', נגד השופטת החרדית והדרך החדשה של הנשים החרדיות

בעקבות הטור של דב הלברטל שפורסם כאן  הפעילה החרדית עו"ד רבקה שוורץ עונה בפוסט שפרסמה בפייסבוק לטור החריף של דב הלברטל נגד השופטת החרדית והדרך החדשה של הנשים החרדיות.

תרשו לי להציג בפניכם שני טקסטים, האחד נכתב בשנת שלש למלכות המלך אחשוורוש, שזה אומר פחות או יותר בשנת 468 לפני הספירה.

והשני נכתב בשנת 2018 לפני 55 דקות (אולי גם הוא בג׳ט לג, או אולי העורך במדיה היחידה שעוד נותנת לו במה, מן הסתם למטרות רייטינג והנה אני משרתת את המטרה, באמת בכיף).

ובכן, קראו את שניהם ותגידו אם זו רק אני, או שיש קווים ברורים בין דברי ממוכן לדברי עו״ד דב הלברטל?

1. ״וַיֹּאמֶר מומכן (מְמוּכָן), לִפְנֵי הַמֶּלֶךְ וְהַשָּׂרִים, לֹא עַל-הַמֶּלֶךְ לְבַדּוֹ, עָוְתָה וַשְׁתִּי הַמַּלְכָּה: כִּי עַל-כָּל-הַשָּׂרִים, וְעַל-כָּל-הָעַמִּים, אֲשֶׁר, בְּכָל-מְדִינוֹת הַמֶּלֶךְ אֲחַשְׁוֵרוֹשׁ. כִּי-יֵצֵא דְבַר-הַמַּלְכָּה עַל-כָּל-הַנָּשִׁים, לְהַבְזוֹת בַּעְלֵיהֶן בְּעֵינֵיהֶן: בְּאָמְרָם, הַמֶּלֶךְ אֲחַשְׁוֵרוֹשׁ אָמַר לְהָבִיא אֶת-וַשְׁתִּי הַמַּלְכָּה לְפָנָיו–וְלֹא-בָאָה. וְהַיּוֹם הַזֶּה תֹּאמַרְנָה שָׂרוֹת פָּרַס-וּמָדַי, אֲשֶׁר שָׁמְעוּ אֶת-דְּבַר הַמַּלְכָּה, לְכֹל, שָׂרֵי הַמֶּלֶךְ; וּכְדַי, בִּזָּיוֹן וָקָצֶף. אִם-עַל-הַמֶּלֶךְ טוֹב, יֵצֵא דְבַר-מַלְכוּת מִלְּפָנָיו, וְיִכָּתֵב בְּדָתֵי פָרַס-וּמָדַי, וְלֹא יַעֲבוֹר: אֲשֶׁר לֹא-תָבוֹא וַשְׁתִּי, לִפְנֵי הַמֶּלֶךְ אֲחַשְׁוֵרוֹשׁ, וּמַלְכוּתָהּ יִתֵּן הַמֶּלֶךְ, לִרְעוּתָהּ הַטּוֹבָה מִמֶּנָּה. ״

מקווה שהניקוד עזר לכם להבין, צר לי אבל הקטע הבא לא מנוקד, לקוח מתוך אקטואליק – Actualic, אולי הם יעשו את שירות הניקוד:

2. ״מינויה של אישה חרדית, לשופטת בית משפט השלום במדינת ישראל, אינו אלא חילול השם. כי יש הבדל בין אישה חרדית היוצאת לעבודה לפרנס את בעלה האברך, לבין זו הופכת את עבודתה לקריירה. ולהיות שופטת, זו קריירה, ועוד איך. קריירה נקלית לאשה החרדית. היא כבר לא תישאר חרדית, אם בכלל הייתה כזאת.

בכך חוטאת האישה החרדית #לייעודה (הדגשות שלי ר.ש.) כי הרי העובדה שנשים חרדיות הן המפרנסות העיקריות של המשפחה, היא חידוש גדול, שזכה כמובן להסכמתם של גדולי ישראל, כדי לאפשר את לימוד התורה של בעליהן, וקיום עולם התורה בכלל. זה לא היה בדורות הקודמים. אך יש להבין בצורה ברורה – יציאתן של הנשים החרדיות, היא לחלוטין עניין של בדיעבד.

ביציאתן של הנשים לעבודה, יש פגיעה קשה בחינוך הילדים. ובהתמסרות להם. אין להן את הזמן הראוי להתמסר לילדים. הילדים של היום בחברה החרדית, כבר לא מושקעים כפי שהיה פעם. ממש לא. החדרים והישיבות אינם תחליף לחינוך בבית, בפרט לא לחינוך למידות ולאצילות.
וזה בגלל יציאתן של האימהות לעבודה. גם חיי המשפחה נפגעים, בפרט אם יש לאשה תפקיד חשוב, ובעלה נחשב בעיניה נחות, כי הוא "רק" אברך. זה טבע האדם. ובפרט אצל נשים, כפי שאמרו חז"ל, שנשים #יהירות, ולא יפה להן #השררה.״

(אני עדיין מצטטת אם תהיתם, בואו נגיד שהמן ידע לומר את כל זה בקצר יותר, אין ספק שבטוויטר הוא היה מנצח)

״נשים חרדיות רבות פונות היום להיי טק, לעסקים חובקי עולם, לעריכת דין, לראיית חשבון, לתקשורת, לפעילות ציבורית. יש אפילו טייסת חרדית. הן מתחילות לקבל מעמד חברתי, ולעיתים להרוויח כסף רב. הן הופכות להיות לחשובות בעיניהן, ובמקום שהעבודה תהפוך לאמצעי לקיום הבית היהודי, היא הופכת לה למטרה בפני עצמה. החרדית הופכת לאשת קריירה. וזה תהליך מדאיג וחמור ביותר, משום שהוא מתכון להרס הבית החרדי.

השופטת החרדית החדשה, היא דוגמא קלאסית להיבט #חמור זה. מבלי להיכנס לבעיות ההלכתיות שבשפיטה, שהן לא קלות, יש בכך ביטוי לרדיפה נלוזה אחרי קריירה, וחיפוש עוצמה, כוח ופרסום. זו גם הסיבה שכלי התקשורת הישראלים יצאו מגדרם להדגיש את בחירתה הראשונה של אישה חרדית לשפיטה.

הרי מגמתו של השלטון החילוני, הוא להפוך את החרדים לישראלים. השופטת החרדית, היא החרדית הישראלית הראשונה. היא כבר הפכה לישראלית. ביתה לא יהיה כבר בשום אופן בית חרדי.

כל הבעיה היא, שנשים חרדיות רבות כבר ודאי מקנאות בה. היא זכתה לפרסום. למעמד. לכסף. היא הנחשונית הראשונה שהפכה לישראלית. אבל היא עלולה לגרור עוד רבות אחריה.

החברה החרדית צריכה #להתנער ממנה, מהשופטת החרדית החדשה, ולהוציאה #מחוץ לקהלה (הטעות במקור ר.ש). רק צעד פומבי משמעותי יבהיר, שהאישה החרדית יוצאת לעבודה לא לשם הקריירה, והפיכתה לישראלית, אלא כדי לפרנס את בעלה הממית עצמו באמת באוהלה של תורה, #ולקומם (אין ספק בהחלט מקומם דב) את הבית החרדי לדורות״.

זהו, סוף ציטוט.

חושבת לעצמי שמזל ממש שזה נכתב ב2018, אחרת אי שם כמה מאות לפני הספירה, הוא עוד היה עשוי להציע למלך הקהילה החרדית, להרוג את השופטת הראשונה ולספר לכל הדורות קדימה שזה היה בגלל שהיתה לה צרעת וצמחה לה קרן בעקבות הרעיון המזעזע לתפוס את השררה, להתייהר ולהבזות את בעליהן בעיניהן.

נס, דב, בהחלט נס, תודה על טקסט נפלא, רצית רייטינג, ביקשת יפה בסך הכל, קיבלת, אני נחמדה בסך הכל, מילא אם היית מתעכב על הפן ההלכתי שבשפיטה, הלכה שתקפה כלפי נשים וגברים כאחד, אבל בחרת להתעכב רק בסכנה מפני נשים וקריירה.

אז במלחמה הזו, נראה לי שזה די אבוד, היא שופטת, זה מצב נתון וכן, הדרך נסללה ותסלל תודה לא-ל, לעוד הרבה נשים אחריה, היום, אנחנו חזקות מספיק כדי לעשות את זה לבד, לקדם נשים במרחב האישי והציבורי, כי הן יכולות גם וגם, כן, אני במו ידי, (חרדית ואשת קריירה, יש כזה), הצבעתי והמלצתי עבורה בועד מחוז ירושלים של הלשכה, לועדה לבחירת שופטים וכך גם אצביע עבור כל עו״ד חרדית ראויה ומקצועית שתגיש מועמדות ותתאים לתפקיד. כי כנגד כל התנגדות מבית, תהיה גם תמיכה מבית.

גם אם יש אי שם כאלה שזה מבעית אותם.

 

מתוך הפייסבוק של הפעילה החרדית עו"ד רבקה שוורץ

10 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

  1. הלברטל

    הכל טוב ויפה, גב' ר. ש. רק ארצה לשאול שאלה אחת: היא בתו של הרב רפאל וולף וכלתו של הרב טוקר, האם הם לא מאלה שקידשו כמעט מאבק באקדמיה? הלוא הרב שך ז"ל היה מראשוני הלוחמים לפני יותר מ40 שנה נגד המכללה בבית וגן, וזה עוד לפני האוניברסיטה והמכללות הכביכול חרדיות. בשם זה שצריך לפרנס אברך שלומד, מרשות לצערנו נשים רבות – שמשום מה רובן משתייכות לצבור הליטאי הרואה עצמו אליטיסטי, לזנוח את כל מה שחונכו עליו , גם הן וגם הבעלים. והכל למען הקריירה.
    ישנו שיר מפורסם של ה. תראל, על העלים שנשרו בשלכת ופרצו במחול על חדוות השחרור, ורק הגזע העתיק מניד ראשו בעצב : מחר תאסוף אותם מכונית האשפה! ואידך זיל גמור.

    ליהי |
    הגב
  2. תגובתך לא רלוונטית..

    את לא מתייחסת עניינית לטיעוניו. תגובתך דוקא מחזקת את טיעוניו הנכונים של הלברטל.
    ואני לא קיצונית…

    מירב |
    הגב
  3. את לא עונה עינינית ..רק מתנשאת ...מרוח מדבריך ראים כמה הוא צדק..

    את לא עונה עינינית ..רק מתנשאת …מרוח מדבריך ראים כמה הוא צדק.. ככה בדיוק התחילה התנועה הרפורמית באירופה, מענין מתי יגיע השלב שזה ישפיע גם על לבושכן ,שכבר לא יכלו לראות הבדל בן אחת כמוך, לחילונית.. בדיוק זה מה שקורה לתנועה הציונית דתית , בני עקיבא וכד' , אן הבדל בכל כמעט חוץ מישמירת שבת שזה גם לאחרונה זז אחורה שכמות המסמסים בשבת מהדתי לאומי הולך וגדל

    צור |
    הגב
  4. דוברת אמת לברטל שטות אחת גדולה

    אסור לתת במה להלברטל קיצוני חמר נשים זה טוב שעובדות רק בארץ יש קיצוניות כזאת באמריקה כבר כמה שנים שיש שופטת חרדית

    דני |
    הגב
  5. גדולה!!!

    קצר וקולע.
    גברים תתרגלו.
    מצדיעה לך על הישירות.
    תצליחי!!!

    טליה |
    הגב
  6. לשוורץ

    אין לך שום תגובה ורק גאווה ניכרת בדבריך הוא צודק תכירי בזה את רפורמית קטנה בתחפושת חרדית ועמוק בתוך הבוץ החילוני על השופט האמיתי לא תצליחי לעבוד

    תמיר |
    הגב
  7. אני לא מעיפה מבט על הכתבות של הלברטל

    הייתי אמורה להסיק שמי שמחליט לענות לו לא שווה קריאה.

    התגובה של רבקה היא כאחרונת הפמיניסטיות, חוץ מההשוואה המענגת להמן לא העלתה שום נקודה מעניינת

    אישה |
    הגב
  8. סליחה גב' שוורץ

    בצורת הדיבור שלך, הוכחת שהלברטל צודק לחלוטין!
    תהיו מה שאתן רוצות, ותפסיקו לקרוא לעצמכן חרדיות. זה הכל.

    אני |
    הגב
  9. כשקוראים את שוורץ

    מבינים למה הלברטל במקרה הזה צודק לגמרי!!. הנשים החרדיות שיצאו מהקונכייה עושות נזק גדול. האירגון שלה הלא מבזה ומשמיץ את החרדים. נכון צריך לטפל בפושעים והאנסים שיש בשולי החברה. למה היא רצה לספר לחילונים לזכות בעוד דקות תהילה. ולחלל שם שמים כשהחילונים אומרים שהחרדיות ושמירת תורה היא בלוף ותחפושת??
    עוד לא דיברנו שלהיות שופט בערכאות הדנות על פי משפטי הגויים נחשב כמרים יד בתורת משה לא פחות ואף יותר ממה שקבע הרמב"ם לגבי המתדיין שם!!!!

    חנה |
    הגב
    • גברת שוורץ לא ענית בצורה עניינית על הטענות שהוא מעלה

      משום מה בחרת להגיב כאשה חילונייה …
      הייתי מצפה שתגיבי בצורה עניינית על הטענות הצודקות שהוא העלה ( או אולי לו צודקות ובדיוק לכן היית צריכה לענות ) התשובה שלך היא בעצם : אתה צודק אבל אנחנו נעשה מה שבא לנו

      דניאל |
      הגב