הלברטל פונה לחבר מהישיבה: "רפי פרץ, אני מאחל לך שלא תעברו את אחוז החסימה"

פנייה לחבר נערות, הרב רפי פרץ מאת: דב הלברטל – הם יהפכו לסוג של מפלגה פשיסטית וגזענית. אז הם יצאו מהעור של כבש, וישובו להיות עצמם, זאבים. ימין קיצוני ביותר. אז יהיה מאוחר. כך הם כל התהליכים עם מפלגות הימין הקיצוני באירופה. מתחילים בקטן ובמסווה של ימין לא כל כך קיצוני. עד שמתגלה פרצופם האמתי, ואז זה מאוחר

עם הרב רפי פרץ למדתי בבית ספר יסודי 'נווה עציון' בבית וגן ובישיבה התיכונית המעטירה 'נתיב מאיר' (היינו כיתת ה'אלופים'. שלושה אלופים ושני תתי אלופים. החברותא שלי היה האלוף אלעזר שטרן). מאז, לא נפגשו דרכנו. שמחתי תמיד להיווכח בהצלחתו. אני מניח שהרב פרץ עצמו היה מופתע מאוד ממסלול חייו. לא זה המקום לפרט את הסיבות לכך.
כאמור, שמחתי בהצלחתו. גם כשנבחר להיות יו"ר ה'בית היהודי'. לא רק אני. אני מניח שרבים פרגנו לו. בעיקר בגלל פשטותו, צניעותו ונחמדותו. הייתה לו גם קריירה ציבורית ותורנית ראויות לציון.


עד היום, אמי זוכרת, כשהיה בא לביתנו בילדותו, את היותו נחמד וחייכן. אני מקווה שהפוליטיקה לא תשחית אותו, כמו שהשחיתה רבים אחרים. גם אני עמדתי בפני הניסיון של הפוליטיקה. זה לא פשוט. בכלל לא. גם זאת לא המקום לפרט כאן.

אך כל זאת, הפרגון לרב פרץ, עד לרגע בו הסכים לכלול ברשימתו את אנשי הרב כהנא, בן ארי ובן גביר. לא רק הסכים, אלא נכנע לתאוות השלטון, לשוחד שהציע לו ראש הממשלה. בלי בושה. עוד הטיל את כל כובד משקלו להשפיע על חברי המרכז. קיבל אתנן פוליטי, והוריד את מפד"ל ההיסטורית לטמיון. מכר נשמתו לשררה.

הכנסתם של אנשי כהנא, היא סופו של ה'בית היהודי'. סופה של המפד"ל ההיסטורית, שבעבר הייתי בשר מבשרה. אני כיהנתי כיו"ר המשמרת העולמית של המפד"ל. אבי ז"ל, היה יו"ר המרכז לחינוך דתי בישראל מטעם המפד"ל, וגם הגזבר של המרכז העולמי של המזרחי. ישבתי חדר ליד ד"ר יוסף בורג, ראש המפד"ל ושר מטעמה. אלה היו אנשים שקולים. מתונים. ברי דעת. הם היו יוצאים כשכהנא נאם בכנסת. אנשים בני תרבות ושכל ישר.

ראש ישיבת נתיב מאיר, בה למדתי יחד עם הרב פרץ, דיבר קשות נגד הרב כהנא. הוא גם סילק מהמחזור של הרב פרץ ושלי, שלושה שהיו חברים בליגה להגנה יהודית. זה היה בית גידולו של הרב פרץ.
ולצערי, ידידי הרב פרץ הפנה עורף לערכים מרכזיים עליהם גדל. הרי מה שיקרה הוא, שגם בן ארי וגם בן גביר ייכנסו לכנסת רק בזכותו של הרב פרץ. בהתחלה, הם יהיו מתונים. זאבים בעור של כבש. עד שהם יצברו כוח. לאט לאט הם ירכשו עוד ועוד אהדה. ואגלה לידידי רפי פרץ: הם הרבה יותר תקשורתיים ממך. הם מומחים מאין כמותם לתקשורת. אני מכיר אותם אישית הם יעמידו אותך בצל. אתה תהיה קטן לעומתם. רק אליהם ישמעו.

כשחלילה יהיה הפיגוע הקשה הראשון, או חלילה מבצע או מלחמה, הם יקנו עד עשרות אלפי אוהדים. הם יודעים איך לנצל את זעם ההמונים. לא אתה. אתה תהיה חסר אונים. הם יודעים. בבחירות הבאות הם ירוצו בנפרד, ויכניסו בקלות חמישה או יותר מנדטים. אתם, הרב פרץ, בקושי תעברו את אחוז החסימה. בבחירות הבאות, הם יקבלו עוד מנדטים. אולי אז תתחננו לקבל מקום אצלם.

הם יהפכו לסוג של מפלגה פשיסטית וגזענית. אז הם יצאו מהעור של כבש, וישובו להיות עצמם, זאבים. ימין קיצוני ביותר. אז יהיה מאוחר. כך הם כל התהליכים עם מפלגות הימין הקיצוני באירופה. מתחילים בקטן ובמסווה של ימין לא כל כך קיצוני. עד שמתגלה פרצופם האמתי, ואז זה מאוחר.

ואז הרב פרץ, כולם ישלחו אליך בצדק אצבע מאשימה. אתה היחיד שאפשרת וגידלת את הגולם הקיצוני והגזעני הזה. עם ישראל ישלם על כך בדמים תרתי משמע. הכל יהיה על ידיך.
לכן, ידיד נעורי הרב פרץ, מרגע זה הפסקתי לגמרי לפרגן לך. אני מאחל לך כישלון מוחלט. אני מאחל לך שלא תעברו את אחוז החסימה. אני מאחל לך שתחזור בך, כי כבר מאוחר. אסיים את כתיבתי אליך, באזהרה: מכל חייך הציבוריים המרשימים עד כה, יזכרו לך רק דבר אחד – אתה היית זה שהכנסת את כהנא לכנסת. רק את זה יזכרו לך. ראה הוזהרת, ידידי.

2 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. דב הלבר-'טרול' = חצרוני בלבוש דתי

    דב הלבר-'טרול' חצרוני בלבוש חרדי

    פושט'ער איד |
    הגב