עצרת מחאה נגד רון קובי על חילול השבת

בעוד ראש העיר החילוני רון קובי מארגן חילול שבת המוני לאלפי הרצים בטיילת הטבריינית, החרדים בעיר מארגנים הערב(חמישי) יום תפילה וזעקה למען כבוד השבת

תושבי טבריה החרדים יתכנסו הערב למעמד תפילה וסליחות בציון רבי עקיבא בשעה 12:30 בלילה יחד עם המקובל הצדיק הרב דב קוק שליט"א שיעבור מול העמוד ויזעקו בתחינת לביטול הגזירה.

הכעס ברחוב החרדי על ראש עיריית טבריה רון קובי מרקיע שחקים, וזה לאחר חשיפת אקטואליק על חילול השבת ההמוני שמארגן ראש העיר טבריה רון קובי לאלפי הרצים שיישארו בעיר לאחר השבת. רון קובי שיתף את הכתבה שפרסמנו באקטואליק על חילול השבת והגיב בהתרסה: "העיתונות החרדית בפאניקה ממה שקורה בטבריה! יום שישי הקרוב בערב, מסיבת רחוב ענקית אחרי המרתון, סופ״ש מעניין ומרתק שכולו פסטיבל מרתון .יין, בירות, מוסיקה ואווירה טובה! אף אחד לא יעצור את טבריה ! העיר חוזרת לימיה הגדולים כבירת הבילויים של הצפון. הסטטוס קוו בעיר התחתית באיזורי הבילוי והתיירות ישמר! העיר תהיה פתוחה במוקדי הבילוי גם בשישי ושבת! לא ניתן לכפייה החרדית לשלוט בעיר.

עסקני תושבי טבריה החרדים ובראשם נציגיו של הרב המקובל הרב דב קוק שליטא מארגנים עצרת תפילה ומעמד סליחות מרכזי בהשתתפות מאות מתושבי העיר טבריה

העסקן החרדי צביקה סרוסי אומר ל'אקטואליק': "הציבור החרדי בוכה וכואב. מי שלא גר בטבריה לא יבין את גודל הכאב גם מי ששומר מסורת כואב את כאב השבת.
לדבריו, "מורי ורבי הרב קוק בצער גדול כל מי שדיבר איתו היום בלימוד הרגיש על הרב את הכאב והכעס".

במודעות שהפיצו המארגנים נכתב: "הערב יום חמישי לפני החילול שבת ההמוני בעירנו עיר הקודש נתאסף כולנו למעמד תפילה וסליחות בציון רבי עקיבא בשעה 12:30 בלילה יחד עם מו"ר הצדיק הרב דב קוק שליט"א.

לראשונה מאז בחירתו של רון קובי יערך חילול שבת המוני ברחובה של עיר בהשתתפות מאות רצים שצפויים להגיע לטיילת בטבריה לרגל מרתון ווינר טבריה הבינלאומי ה-42.

מי שלוקח חסות על האירוע היא עיריית טבריה וחברת "מרתון ישראל" האמונה על הפקת ושיווק המרתון, בעיירה הודיעו השבוע כי במסגרת ההרשמה המוקדמת למרתון ווינר טבריה הבינלאומי ה-42 במספר שייערך בתאריך ה – 04 בינואר 2019, נרשמו כ 6000 רצים בכלל המקצים. המרתון אמנם נערך מזה שנים ביום שישי, אולם בעבר לא הוצע לרצים לבלות על החוף בטבריה, ועוד במימון העירייה שמתכננת לקיים חילול שבת המוני הכולל – מסיבות רחוב והרקדות על הטיילת ופסטיבל יין – מה שיעצים את חילול השבת ואת הפריצות בעיר שבה טמונים התנאים הקדושים.

בהודעת עיריית טבריה נמסר כי בעיריית טבריה הכינו תוכנית עשירה לאורחים הרבים שיפקדו את אירועי המרתון גם במהלך סוף השבוע בימים שישי שבת. מסיבת רחוב ופסטיבל יין ובירה ברחוב הקישון ביום שישי בערב והרקדות, סלסה וספינינג ביום שבת ברחבת המדיד בטיילת אלון, חשיפה למבקרים של מועדון השיט, מתן הנחות למשתתפי המרתון במסעדות ועסקים שונים ברחבי העיר ועוד.

עסקן חרדי בטבריה מוחה בשיחה ל'אקטואליק' על חילול השבת הצפוי בעיר בשבת הקרובה, "חייבים למחות על חילול השבת קודש. לראשונה ראש העיר רון קובי מתכנן הופעות בשבת בסוף שבוע הקרוב לאלפי הרצים שיבואו ביום שישי הקרוב למירוץ". ל'אקטואליק' נודע כי מספר רבנים מתכננים לחתום על עצומה הקוראת לראש העיר לחדול מחילולי השבת ולבטל את הפסטיבל המתוכנן על החוף.

1 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. גדולה השבת בכוחה לתבוע את עליבותה

    נאמנת השבת לתבוע את מה שפוגעים בה.

    שבתי שבת |
    הגב