"המדינה פעלה כמו ברוסיה כדי להשתיק את 'הפלס'"

גורמים בפלג הירושלמי ומקורבים לעיתון הפלס מגיבים על החלטת הפרקליטות להגיש כתב אישום כנגד נתי גרוסמן וראשי עיתון 'הפלס' וטוענים כי מדובר בסתימת פיות מכוונת שנועדה להשתיק את העיתון.

גורמים בפלג הירושלמי ומקורבים לעיתון הפלס מגיבים על החלטת הפרקליטות להגיש כתב אישום כנגד נתי גרוסמן וראשי עיתון 'הפלס' וטוענים כי מדובר בסתימת פיות מכוונת שנועדה להשתיק את העיתון.

לדבריהם, "כתב האישום ש'נתפר' נגד עתון הפלס נשען על כרעי תרנגולת, ומבטא עליית מדרגה בנסיונות הסידרתיים להשתיק קולו של עתון בישראל". כן מוסיפים, "הצהרות ברורות ופומביות של גורמי שלטון וגופי אכיפה, ערב החקירות היזומות נגד אנשי הפלס', הבהירו כי יש לעשות מעשה כדי להעניש את העתון המביע עמדות ייחודיות בענייני דת ומדינה. אותם גורמים הסבירו כי בשל הקושי להטיל באופן ישיר מיגבלות על חופש הביטוי, יחפשו דרכים להציק לעתון בדרכים יצירתיות אחרות, תוך שימוש בגופי האכיפה".

בהפלס מאשימים  את הפרקליטות בניסיון לפגוע בתשתית הפיננסית של העתון ולהטיל עליו תו של נידוי והחרמה, לטענתם, פעלו גופי האכיפה בצעדים חריגים וחסרי תקדים בעולם הדמוקרטי, עד כדי נסיון להשתיק פעילותו של עתון יומי באמצעות החרמת כל הציוד המערכתי ומעצרם של עורכיו. "מדובר בפגיעה זדונית ומכוונת בחופש העתונות, בדרכים שלא היו מביישות משטרים רודניים הפועלים לסתימת פיות של מתנגדי השלטון. החומר המלא והתיעודים המרשיעים בענין זה יובאו במהלך המשפט ויוצגו קבל עולם ומלואו".מגיבים בהפלס.

בהפלס טוענים עוד כי בפרשה זו ננקטה גם אכיפה בררנית שקופה ובוטה, כאשר כל העבירות הפליליות שבוצעו במשך השנים נגד עתון 'הפלס' – הושתקו. זאת למרות הגשת תלונות רבות מגובות בראיות, שלא זכו לכל התייחסות. בכלל זה גם הצעד החריג של הפעלת מונופול וקרטל דורסני שהטיל חרם מתואם וחסר תקדים, הכרוך בעבירות פליליות על חוקי ההגבלים העסקיים. כל העבירות הללו שנעשו לעין השמש ובוצעו באופן סידרתי ע"י מתנגדי הפלס, לא נחקרו כלל, למרות הראיות הברורות שהיו לנגד עיניהם של גופי האכיפה. יד נעלמה דאגה לעודד את כל המתנכלים לעתון ולהעניק להם חסינות מהותית, ובד בבד לתפור חשדות שוא וקונסטרוקציה דמיונית דווקא נגד העתון שנלחם על קיומו מול מתנגדיו האגרסיביים.

לסיום טוענים גורמים בפלג, "כל העובדות הללו, שמצטרפות לתמונה מדהימה של מסע יזום ומאורגן לסתימת פיות ולהצרת חופש העתונות, תוך פגיעה באושיות הדמוקרטיה, יוצגו בפרוטרוט במהלך המשפט וקבל עולם ומלואו".

3 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. לדעתי הבעיה המרכזית היא החרם מצד שטיינמן ואנשיו

    במצב ששטיינמן קרא לא לפרסם בהפלס, וליידע את המפרסמים על האיסור של הפרסום בהפלס, זכותם וחובתם של אנשי הפלס לפנות למפרסמים וליידע אותם על החרם מצד שטיינמן ועל הפגיעה בזכותם הבסיסית לעיתון משלהם.

    ישראל |
    הגב
  2. בדיוק הפוך , הפסל הפשקויל הכושל התנהג כמו האיסלם הקיצוני בפאנטיות נגד כולם...

    הבריונים מתלוננים אוי אוי אוי …

    הקוזק הנגזל |
    הגב