"המחבלים – חלאת המין האנושי. אין מקום מפלט בעולם ליהודים חוץ מארץ ישראל"

הגר"מ מזוז בהלווית הקדוש יואב חטאב הי"ד בישיבת 'כסא רחמים': "נשמות קדושי השואה הם שהביאו לנו את המדינה. בזכותם הקב"ה ריחם על עם ישראל ותוך שלוש שנים קיבלנו את ארץ ישראל". ח"כ אלי ישי: "הייתי בפריז וראיתי אחדות גדולה אבל ראיתי גם חששות דאגות ופחדים"

אלפים השתתפו הבוקר למסע ההלוויה של יואב חטאב הי"ד בישיבת 'כסא רחמים' בירושלים.

ראשון הנואמים היה ח"כ אלי ישי: "מיליוני אנשים במדינת ישראל נכנסו לשבת קודש האחרונה אפופי דאגה וחרדה לגורלכם. ככה זה יהודים. עם אחד, דם אחד, גורל אחד. הקדושים יואב, פרנסואה, פיליפ ויוהאן ביקשו ולרכוש אוכל לכבד את השבת. אבל אז בא המחבל הנתעב, טרוריסט שבא לרצוח יהודים באשר הם יהודים. אותו טרור שחווינו על בשרנו בארץ ישראל, מול העם היהודי בארץ ובעולם".

ישי הוסיף: "במדרש כתוב שלקב"ה יש בגד מיוחד שספוג בדמם של צדיקים שנהרגו על קידוש ה' וביום הדין הוא לובש אותו כדי ללמד זכות על ישראל. אותם קדושי עליון, המדרש אומר, שהם לא רק תחת כיסא הכבוד אלא מול כיסא הכבוד. הכאב עצום, הכאב של המשפחות היקרות. אבל נשמת הקדושים גבוהה כל כך שאי אפשר לתאר. השם מוחל על הכל אבל 'על דם בניי אין מחילה'. אתם זוכים להיטמן בעפרה של ארץ הקודש אליה השתוקקו אבותינו אלפי שנים. התפללו לאבינו שבשמיים שיאמר לצרותנו די. הייתי בפריז וראיתי אחדות גדולה אבל ראיתי גם חששות דאגות ופחדים".

ראש הישיבה הגר"מ מזוז אמר: "המחבלים הם חלאת המין האנושי. ישנם בני אדם שמשתמשים בכוחות לרעה, מתנפלים על אנשים חפים מפשע".

הרב מאזוז הוסיף: "מיד אחרי השואה קמה המדינה. שאלו היסטוריון אחרי השואה כמה זמן ייקח לעם ישראל להשתקם אחרי השואה? השיב 300 שנה. אך בפועל אבל נשמות קדושי השואה הם שהביאו לנו את המדינה. בזכותם הקב"ה ריחם על עם ישראל ותוך שלוש שנים קיבלנו את ארץ ישראל. אף שיש מראשיה כאלה שעדיין לא כל כך בסדר אבל הקב"ה יחזיקם למוטב. גם עכשיו הקדושים הללו לא נעקדו לשווא, הם יתפללו על כל עם ישראל והקב"ה יושיע. צריכים להתאחד, להפסיק את השנאה. כולם צריכים לבוא לארץ ישראל!".

"אין מקום מפלט בעולם לישראל, חוץ מארץ ישראל. הטרור מכה באמריקה, אנגליה, אוקראינה ועכשיו גם בצרפת. צריך לגדוע את הטרור באיבו.לנו נותר להתאחד. אנחנו צריכים להתאחד, להפסיק את השנאה והמריבות, להפסיק את הלשון הרע. לעלות כולנו לארץ ישראל ולהתאחד".

בסיום דבריו התייחס הרב מאזוז לעובד המוסלמי שהציל יהודים בזמן הפיגוע ואמר: "יש לציין לשבח את המוסלמי שהציל את היהודים בפיגוע. הוא מחסידי אומות העולם, וחסידי אומות העולם יש להם חלק לעולם הבא".

[alooma ref="80d721fb2e9634db9fe1592101c6536f.mp4" src="1" autoplay="0" pid="0"]
תיעוד: ארונות הנרצחים בדרכם לארץ

1 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

  1. כאילו שאין נרצחים והרוגים במדינת ישראל…

    מה היה אומר מרן הצדיק "הרב שך" גדול דורינו זצוק"ל? על רקע הקריאות לעליית יהודי צרפת לארץ ישראל' דהיינו למדינת ישראל, צריך להזכיר את התפיסה ההיסטורית המרתקת והמאתגרת של הרב שך “צדקה עשה הקב”ה עם ישראל שפיזרם בין האומות” המסתייגת מריכוז היהודים במקום אחד, אפילו לא בארץ ישראל.

    להלן קטע מתוך ספרי “איש ההשקפה – האידיאולוגיה החרדית על פי הרב שך” המפעל הציוני עורר אצל הרב שך תהיות קשות באשר לתבונת ההנהגה הציונית. רק ההיסטוריה תוכל להשיב על שאלותיו הגדולות: “מדינת ישראל תהווה קיום לעם ישראל?” ו”אין עוד עתיד לעתיד ההווה הזה?”

    תחת השפעת הלאומיות המודרנית, ששטפה את אירופה במאה התשע עשרה וגרסה כי כל קבוצה בעלת אופי, עבר ולשון משותפים חייבת לזכות במימוש פוליטי על ידי מסגרת ריבונית- מדינה, קבע חוזה מדינת ישראל, בנימין זאב הרצל ימ"ש, בספרו “מדינת היהודים” כי: “בשביל היהודים אין שום הצלה, אלא השיבה אל מולדת משלהם”.

    הרב שך זצוק"ל חולק על הרצל ימ"ש כבר בהנחת יסוד מהותית זו. הוא אינו רואה במדינת ישראל (מדינת השמד) את הפתרון לבעיית היהודים ולמצוקתם. לכל היותר הוא רואה בקיומה פתרון אחד בצד פתרונות אחרים, פתרונות אותם מחפש הרב שך ומוצא בגולה. הרב שך לא מסתפק בדחיית שלילת הגולה הציונית, הוא רואה בקיום היהודי בגולה דבר חיובי. להשקפתו, פיזורו של העם היהודי בתפוצות הינו המצב האופטימלי עבורו. הפיזור מהווה כלי מרכזי במאבק למען המשך הישרדותו של העם היהודי.

    הרב שך ראה בקיום זה, של קהילות יהודיות פזורות בגולה, צורך ריאל פוליטי, בטחוני, שיסייע להבטחת המשך קיומו של העם היהודי. הפיזור יקשה על אלו הזוממים להשמידו, שכן המחנה הנשאר יהיה לפליטה. הוא משתמש בהקשר זה בציטוט רב משמעות מהגמרא: “צדקה עשה הקב”ה עם ישראל שפזרן בין האומות” (פסחים פז, ע”ב).

    ב”הגדה של פסח – אבי עזרי” מובאים דברים שלוקטו ממשנתו של הרב שך. בספר זה מובאת השקפתו באשר לקביעה ההיסטורית הנחרצת המופיעה בהגדה: “שבכל דור ודור עומדים עלינו לכלותינו והקב”ה מצילנו מידם”. על פי הרב שך מרכיב חשוב בדרך בה הקב”ה מציל את ישראל בכל דור ודור היא העובדה שבני העם היהודי אינם מרוכזים במקום אחד, אלא מפוזרים: “תמיד אנחנו נשארים השנואים אצל כל אומות העולם וחז”ל דרשו על הפסוק ‘צדקת פרזונו בישראל’, צדקה עשה הקב”ה עם ישראל שפיזרן בין האומות. הרי שהצלת עם ישראל לא דווקא בריכוז במקום אחד”…

    משתמש אנונימי (לא מזוהה) |
    הגב