המלחמה ביוקר המחיה: האוצר יעודד רכישות מחו"ל באתרי קניות באינטרנט

באגף התקציבים חושבים שרכישות מחו"ל באמצעות האינטרנט יובילו להוזלת מחירי המוצרים בארץ ■ היקף הרכישות של ישראלים בחו"ל באמצעות האינטרנט זינק בשנתיים האחרונות במאות אחוזים ונאמד כיום בכ-5 מיליארד שקל בשנה

האוצר פועל להסרת חסמים ולהקלת רכישת מוצרים מחו"ל דרך האינטרנט במסגרת תוכנית כוללת להוזלת יוקר המחיה, שמגבשים בימים אלה באוצר. תחום הנושא רכישות דרך האינטרנט ובעיקר מחו"ל הוא אחד הענפים הצומחים במהירות הרבה ביותר במשק כיום ובאוצר רואים בו אפיק חשוב במסגרת המאמצים להגדיל את התחרותיות ולהוזיל את יוקר המחיה.

 

היקף הרכישות של ישראלים בחו"ל באמצעות האינטרנט זינק בשנתיים האחרונות במאות אחוזים ונאמד כיום בכ-5 מיליארד שקל בשנה. לפי הערכות מעל 2 מיליון ישראלים רוכשים מוצרים בחו"ל, רובם צעירים. המוצרים הפופולריים ביותר לרכישות מקוונות הם סמארטפונים, אביזרים לניידים ולמחשבים, טאבלטים, ביגוד לנשים וילדים, מוצרים לתינוקות וספרים.

בשבועות האחרונים החלו באגף תקציבים באוצר לגבש דרכים וצעדים שיאפשרו להרחיב את היקף הרכישות באינטרנט בחו"ל. במסגרת זו נבדקו עד היום בעיקר היבטים רגולטוריים הקשורים לרכישות בחו"ל אם כי באוצר לא פוסלים גם בחינת סוגיות כמו התשלום לחברות האשראי. נושא המיסוי על רכישות בחו"ל טרם נבחן, בין היתר כיוון שהמכס הנהוג כיום מעניק פטור מלא עד לשווי של 75 דולרים לכל מוצר.

רכישה באינטרנט מוגדרת חלק מסוגיית היבוא האישי – תחום שקבינט יוקר המחיה התחייב להסיר בו חסמים, בעקבות המלצות ועדת טרכטנברג.

הסוגיה הראשונה שנבחנה באוצר היא סטנדרטיזציה, על רקע אי בהירות של התקנים והדרישות השונות ממוצרים המיובאים לארץ. האוצר בשיתוף משרד הכלכלה בודקים אפשרות למסד מערכת ממוחשבת שתרכז את כל המידע הדרוש לצרכן המבקש לרכוש חלק מסל המוצרים שלו דרך האינטרנט מחו"ל. כך למשל יוכל צרכן המבקש לרכוש חלק חילוף לרכב לקבל באתר את המידע הדרוש לצורך בחירת המוצר המתאים – אילו חומרים או מוצרים אסורים ביבוא לישראל ואילו מסמכים יש לדרוש מהספק על מנת שניתן יהיה להשתמש במוצר בישראל.

נושא נוסף שנבחן בימים אלה הוא הטלת חובת פרסום תעריפים על שירותי חברות הבלדרות. בהקשר זה תולים באוצר תקוות בהצלחת הרפורמה המתוכננת בדואר. ברפורמה מתוכננת בין היתר הארכת שעות הפתיחה של סניפי הדואר לשעות הערב, תהליכי אוטומטיזציה של משלוח החבילות והפעלת תחנות איסוף גם מחוץ לסניפי הדואר כולל ברשתות מרכולים וחנויות נוחות.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.