המפץ החרדי: המו"מ בין 'דגל' ל'אגודה' מגיע לסיומו. כעת ימשיכו המגעים לאחדות מלאה

המו"מ בין אגו"י ל'דגל' על ריצה משותפת מגיע לישורת אחרונה. לדברי בכירים ב'יהדות התורה' המהלך נעשה בשלבים – קודם חתימה של החסידים והליטאים ואז ובמקביל לכך המשך המגעים למפץ אחדות היסטורי כלל חרדי

המשא ומתן בין אגודת ישראל לדגל התורה להמשך ריצה משותפת ברשימה אחת לכנסת תחת המותג ׳יהדות התורה׳ מגיע בימים אלו לישורת האחרונה.

העיתונאי ישראל כהן דיווח הבוקר ב'קול ברמה' כי הקודקודים ב-2 הסיעות, זו החסידית וזו הליטאית, כבר החליפו טיוטות, וכעת ישנם ויכוחים מינוריים יחסית על נוסחאות שונות.

ההסדר הינו ל-2 קדנציות, זו הקרובה והבאה אחריה, וקובע לראשונה שיוויון מוחלט בין אגודת ישראל לדגל התורה, זאת לאחר שמהקמת דגל התורה היחס היה 60-40 לטובת הסיעה החסידית.

בכך צפוי להגיע לסיומו המשבר שהפך להיות קרע של ממש בעקבות הבחירות המוניציפאליות, כאשר בערים רבות רצו הסיעות אגו"י ודגל ברשימות נפרדות, לעיתים תוך מחלוקת עזה וחריפה.

יצוין כי מחר תתקיים פגישה נוספת של וועדת ה-8 באגו״י לדיון על ההערכות לבחירות ועל המגעים לאחדות חרדית. הפעם ישתתף גם סגן השר מאיר פרוש שנעדר מהישיבה הקודמת בשל שהותו בחו״ל. בסביבתו אומרים כי סגן השר תומך מאוד במאמצי האחדות וביוזמת 'המפץ החרדי'.

לדברי גורמים בכירים ב'יהדות התורה', יש כיום שני מישורים של אחדות המתנהלים במקביל, ואינם באים זה על חשבון זה: קודם כל יש לפתור את הסכסוך הפנים-אשכנזי ולהגיע להסדר בתוך יהדות התורה בין החסידים לליטאים, תוך הסכם שוויוני, ובמקביל לכך וכשלב נוסף – להמשיך את המגעים לאחדות כלל חרדית שעשויה לכלול גם את ש״ס, יחד והפלג הירושלמי, מה שמכונה "המפץ החרדי".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *