הנשיא :"להבטיח את זכויותיהם ואת מקומם של אנשים עם מוגבלויות"

שיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין נשא דברים היום, יום ראשון, כ"ו בחשוון, 24 בנובמבר, בטקס הפתיחה של כנס "שייכים". הכנס עוסק במדיניות ציבורית לתמיכה באנשים עם מוגבלות בישראל והוא יוזמה משותפת של אקים ישראל ואינקלוז'ן העולמי. הכנס התקיים בתל אביב, ובו נשא דברים גם יו"ר עמותת אקים עמי איילון.

את הנשיא הזמין אל הבמה עודד נפתלי, שנולד עם תסמונת דאון ולפני שנתיים במהלך שירותו הצבאי זכה לאות מצטיין הנשיא ביום העצמאות, כאחד מ-120 החיילים המצטיינים. הנשיא חיבק את עודד ואמר: "אתה מהווה דוגמה נפלאה לאדם צעיר ומוכשר שחולם רחוק, מכוון גבוה ולא נותן לאף קושי לעמוד בפניו. אתה גם מזכיר לנו שזוהי המחויבות שלנו, כאנשים פרטיים, כארגונים וכחברה, לוודא שאף דלת לא תישאר נעולה בפניך ושתוכל להמשיך ולהצליח בכל מקום שאליו תפנה."

"אפשר וניתן לשלב כל אחד ואחת, גם בהינתן מגבלה כזו או אחרת, אם רק נשכיל לייצר את ההתאמות הנדרשות ונשמור על לב רחב ופתוח," הדגיש הנשיא והוסיף: "במציאות של היום, אנשים עם מוגבלויות משרתים את המדינה, יוצאים לטיול אחרי צבא, מופיעים בפריים-טיים, בסלון של כל אחת ואחד מאיתנו, ולוקחים חלק בתנועות אזרחיות, אומנותיות ועסקיות, כמו כל אזרחית ואזרח במדינה שלנו. כעת, משהשיח התעורר וארגוני החברה האזרחית פועלים במלוא המרץ לקידום הנושא, נדרשים גם המגזר העסקי והגופים הממשלתיים להצטרף לשינוי ולהבטיח את זכויותיהם ואת מקומם של אנשים עם מוגבלויות. עלינו לחתור להגברת השילוב במקומות העבודה, ולהתאמת הצרכים והיכולות של העובדים לשוק התעסוקה המשתנה. עלינו לקדם חקיקה ולהוביל שינויים מערכתיים, במטרה להבטיח את איכות חייהם של אנשים עם מוגבלויות בישראל. את חלומותיהם, רצונותיהם, ושאיפותיהם כמו של כל אדם ואדם."

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *