הסגר הכללי מתקרב- בתי החולים מתחילים לקרוס בשל הקורונה

יחידות טיפול נמרץ נסגרות

מערכת דוקטור און ליין מדווחת על מצב קשה בבתי החולים.

"הדסה עין כרם", "שיבא", "שערי צדק" ורמב"ם סגרו לאחרונה יחידות טיפול נמרץ פנימי או צמצמו בפעילויות שלהן והעבירו את הצוותים להפעלת יחידות טיפול נמרץ לחולי קורונה. כך מדווח הבוקר (ג') עידו אפרתי ב"הארץ". ההסבר לכך: ריבוי בחולי קורונה במצב קשה הזקוקים לטיפול נמרץ ומנגד מצוקת כוח אדם רפואי.

ב"הדסה עין כרם" סגרו את היחידה לטיפול נמרץ פנימי למטופלים שאינם חולי קורונה והצוות הועבר לתגבור היחידה לטיפול נמרץ קורונה שבה מאושפזים (נכון לאתמול) 22 חולים במצב קשה. בית החולים נותר עם יחידת טיפול נמרץ אחת המיועדת לחולים אחרי ניתוחים ופגיעות טראומה וגם היא בתפוסה מלאה. פרופ' דרור מבורך אמר: "ברגע שאין מקום לטפל בחולים ממחלקה רגילה, זו התחלה של קריסה. ירושלים היא אמנם עיר אדומה, אבל מה שקורה כאן עכשיו עלול להפוך בקרוב לשגרה בכל הארץ עם פתיחת שנת הלימודים ובעונת החורף".

ב"שיבא" צומצם מספר המיטות בטיפול נמרץ ביותר מחצי בעקבות העברת הצוותים בהן לטיפול נמרץ קורונה. פרופ' אהוד גרוסמן אמר: "לפי התחזיות היו אמורים להיות עכשיו כ–310 חולים קשים בכל הארץ. אנחנו כבר כמעט ב–400. לפני כמה ימים מספר המונשמים היה 99 וכיום הוא כבר 118. אם זה הכיוון ואף אחד לא יעשה כלום – נגיע לקריסה", הזהיר.

סמנכ"ל "שערי צדק", ד"ר ספי מנדלביץ, אמר: "בית החולים נמצא כבר בתפוסה מלאה עם חולים במסדרונות. ירדנו בהיקף הפעילות בטיפול נמרץ הרגיל כדי להסיט משם כוח אדם. הצוותים מותחים את עצמם לקצה גבול היכולת עם עוד ועוד משמרות, ואנחנו רק בקיץ".

גם ברמב"ם סגרו את היחידה לטיפול נמרץ פנימי כדי לתגבר את מערך הקורונה. מנהל רמב"ם ד"ר מיקי הלברטל מסר כי "אתמול התבקשנו לפתוח מחלקת קורונה נוספת ונאלצנו לסגור טיפול נמרץ פנימי. עושים ג'אגלינג כדי לתת מענה לכל החולים. ככל שהעומס יגבר ומספר החולים יעלה נצטרך לצמצם עוד פעילות בבית החולים".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *