הסגר עבד – ירידות חדות בשיעור תסמיני הקורונה בישראל

לפי ניתוח הנתונים באמצעות שאלוני הבריאות של מכון ויצמן למדע

לפי ניתוח הנתונים שנאספו מהציבור בימים האחרונים באמצעות שאלוני הבריאות של מכון ויצמן למדע, חלה ירידה חדה בהופעת תסמיני הקורונה בכל רחבי הארץ ואל מתחת לקו הממוצע הארצי בתחילת החודש.

נתונים אלו משקפים כי מדיניות הסגרים והמגבלות השונות מצליחה למנוע את התפשטות הנגיף. כך למשל, בערים שהובילו את מדד התסמינים בשבועות האחרונים, כגון בית שמש, חלה ירידה דרסטית של 55% בשיעור התסמינים המדווחים. בנס-ציונה חלה ירידה של 67% בשיעור התסמינים המדווחים עד לכדי דיווח מועט ביותר של תסמינים.

בנקודת הזמן הזו, הערים המובילות בשיעור התסמינים הן (לפי הסדר) מעלה אדומים, באר שבע, בת ים, אור יהודה – יחד עם זאת, החוקרים מבהירים כי שיעור התסמינים בכל הערים האלו עדיין נמוך מהממוצע הארצי לפני הסגר ולא מצביע על התפשטות.

המודל שפותח על ידי חוקרי מכון ויצמן והאוניברסיטה העברית מאפשר באמצעות אלגוריתמים של ביג דאטה ובינה מלאכותית, למפות לפי אזורים גיאוגרפיים היכן קיימת עליה או ירידה בתסמיני הקורונה ובכך מעניק לרשויות כלי אסטרטגי לניהול המאבק בהתפשטותה.

יותר ממיליון פעמים השאלונים מולאו באופן יומיומי באתר coronaisrael.org שפותח על ידי הסדנא לידע ציבורי, שכעת גם מציג מפה פתוחה לציבור בהתבסס על המידע שנאסף.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *