הסורים ירו לעבר מטוס קרב ישראלי – צה"ל תקף

התחממות בצפון: לפני זמן קצר זוהה במערכות המכ"מ של צה"ל  ירי נ"מ (נגד מטוסים) סורי לעבר מטוס קרב ישראלי שהיה במהלך טיסה שגרתית, בצפון הארץ. הפגז נוטרל וצהל תקף את המשגר בתגובה

מתוח בצפון: צבא סוריה ירה הערב אש נ"מ נגד מטוס קרב ישראלי שטס בצפון הארץ, בתוך שטח ישראל. ב"ה לא היו נפגעים ולא נגרם נזק, ופגז הנ"מ נפל בשטחה של סוריה. "המשימה הושלמה כמתוכנן", נמסר מצה"ל.

מוקדם יותר הערב נפוצו שמועות על הפלת מזל"ט ישראלי בגבול עם סוריה, אך כאמור בצבא הזימו את השמועות הללו.

בתגובה לירי הנ"מ הסורי, תקף צה"ל את המשגר שממנו בוצע הירי. ברשתות הערביות בסוריה דיווחו על כמה פצועים. מדובר צה"ל נמסר כי הצבא "רואה בחומרה כל איום על מטוסיו ופועל להגנתם".

לא ברור מה גרם לירי הנ"מ הסורי, אך ייתכן כי מדובר בנקמה על פרובוקציה של בעלי בריתם של הסורים, אנשי ארגון הטרור חיזבאללה, אחר הצהריים בגבול עם לבנון: שלושה פעילים של הארגון תלו דגל של חיזאללה על הגדר וצה"ל ירה לעברם רימוני גז. שלושה מהם נפצעו והועברו לקבלת טיפול בבית חולים לבנוני.

ראש הממשלה ‏נתניהו מסר בתגובה על התקיפה בסוריה: "לפני זמן קצר הצבא הסורי ניסה לפגוע במטוס ישראלי, ולא הצליח. חיל האוויר בתגובה השמיד את המשגר שממנו נורתה האש. המדיניות שלנו ברורה – איננו מוכנים לסבול שום תוקפנות נגדנו, ונגיב נגדה בעוצמה ובתקיפ

 

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *