הסיכוי היחיד שיש לטראמפ לנצח את הבחירות

טראמפ הולך על כל הקופה ומנסה לשבש את תהליך בחירת האלקטורים, ולהפוך את האלקטורים הרפובליקנים לצד שלו למרות שהפסיד במדינות המפתח

האם לטראמפ יש עוד סיכוי? ברשתות החברתיות מתפרסמות ידיעות כוזבות על האפשרות שטראמפ יכהן כנשיא וינצח את הבחירות. אנשיו של טראמפ אמנם מערערים על תוצאות הבחירות וטוענים לזיופים בסדר גודל ענק, אך בידיהם אין ראיות מהותיות שיכולות להפוך את הקערה על פיה.

אלא שלטראמפ יש קלף אחד, האלקטורים. העיתונאי נדב איל הזכיר היום בדף הטוויטר שלו כי טראמפ הולך על כל הקופה ומנסה לשבש את תהליך בחירת האלקטורים, ולהפוך את האלקטורים הרפובליקנים לצד שלו למרות שהפסיד במדינות המפתח. "בארה"ב לא נותנים לזה צ'אנס אבל לעולם אל תיתנו יותר מידי קרדיט לרפובליקנים מקומיים המפוחדים מהבייס שלהם.", כותב איל.

איל ממשיך, "בניסיון לשחזר את תקדים 1876 ולדאוג לכך שיתחיל מינוי אלקטורים מקביל של מדינות בהן יש שליטה רפובליקנית בבית המחוקקים המקומי. פנסילבניה, מישיגן, ויסקונסין. הנושא של שיגור האלקטורים (אלה האלקטורים שבוחרים את הנשיא) רווי בעמדות משפטיות מורכבות ולעתים סותרות. בגדול, השאלה מי מוסמך."

העיתונאי הישראלי טוען עוד כי "במפלגה הדמוקרטית כ"כ מוטרדים מהתרחיש הזה שבשיחת תדרוך של הקמפיין בצמוד לבחירות הם העלו את האפשרות הזו במפורש, ויש כמה אנשים שעוסקים בסיכול אפשרות כזו במשרה מלאה."

בוויסקונסין, מדינת מפתח שבה הפסיד טראמפ ב20 אלף קולות, ניתנה אתמול הוראה להתחיל בספירה חוזרת חלקית במחוזות דמוקרטיים.

עורך דינו של טראמפ רודי ג'וליאני קיים אתמול מסיבת עיתונאים בה טען החברה שאחראית על מכונות ההצבעה במספר מדינות מפתח היא בבעלות חלקית של שני אזרחי ונצואלה שהיו בקשרים טובים עם משטרו של הרודן ניקולס מדורו וקודמו הוגו צ'אבס. והם אחראים להטות את התוצאות במדינות המפתח.

"אחרי שהפסיקו את ספירת הקולות באמצע הלילה, אנשי החברה החלו להכניס קולות לספירה (לטובת ביידן)," טענה עורכת הדין הבכירה של טראמפ סידני פאוול. יש לציין כי רוב כלי התקשורת מתעלמים מדיווחי הכזב שרצים ברשת ואינם מתעסקים כלל בטענות על זיופים.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *